سوئیس برای تسهیل سفر در اروپا گواهینامه کووید-۱۹ صادر میکند

اتحادیه اروپا نیز در ماه مه درباره گواهینامه کووید-۱۹ مشابهی به توافق رسید

افزایش میزان واکسیناسیون در سوئیس و کاهش همه‌گیری کرونا، ازسرگیری اقتصاد این کشور را تسریع کرده است- REUTERS/Arnd Wiegmann

دولت سوئیس می‌گوید هفته آینده گواهینامه کووید-۱۹ را برای افرادی که واکسن را دریافت کرده‌اند، نتیجه آزمایش‌شان منفی بوده است و یا از این بیماری بهبود یافته‌اند، صادر می‌کند تا بدین ترتیب راهی برای تسهیل سفر به اروپا باز شود.

بنا به گزارش رویترز، سوئیس هنوز در حال بررسی جزئیات زمان ارائه گواهی (در نسخه چاپی و الکترونیکی) در داخل کشور و نیز محدودیت‌هایی است که ممکن است برای دارندگان آن در پی باشد.

اولی مائور، وزیر دارایی سوئیس، در کنفرانس خبری برن اظهار داشت: «هدف این گواهینامه روشن است: آزادی سفر برای کسانی که واکسن خود را دریافت کرده‌اند، از بیماری بهبود یافته‌اند، و کسانی که نتیجه آزمایش‌ آنان منفی است. در واقع با این گواهینامه سفر در منطقه شنگن، ۲۶ کشور ناحیه اروپا که نیاز به پاسپورت ندارند و سوئیس را هم شامل می‌شود، آسان‌تر خواهد شد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اتحادیه اروپا نیز در ماه مه درباره گواهینامه کووید-۱۹ مشابهی به توافق رسید و طرح آن تا اول ژوئیه آماده خواهد بود. 

مصوبه‌ طرح راه‌اندازی این گواهینامه در سوئیس از روز دوشنبه و با ارائه اولین گواهینامه، اجرایی می‌شود. این گواهینامه‌ها حداکثر تا پایان ماه ژوئن در دسترس همگان  قرار خواهند گرفت.

این مدارک با حفظ حریم خصوصی افراد طراحی شده‌اند و برای ذخیره و بررسی آن‌ها، برنامه‌هایی رایگان در گوگل و اپ‌استور برای دارندگان آن‌ها درنظر گرفته شده‌اند.

افزایش میزان واکسیناسیون در سوئیس و کاهش همه‌گیری کرونا، ازسرگیری اقتصاد این کشور را تسریع کرده است. سوئیس در حال آماده شدن برای اجرای مراسم‌های خود از ماه ژوییه است که ظرفیت پذیرش تا پنج هزار نفر را داشته باشند.

در سوئیس و همسایگی کوچک آن، لیختن اشتاین، حدود ۷۰۰ هزار نفر به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند و از زمان شیوع این بیماری همه‌گیر در اوایل سال ۲۰۲۰ تا کنون، بیش از ۱۰ هزار نفر جان خود را به آن علت از دست داده‌اند. 

بیشتر از جهان