آلمان می‌گوید گواهی سبز کووید مجوز سفر در اتحادیه اروپاست

وزیران مناسبات اروپایی کشورهای اتحادیه اروپا، روز سه‌شنبه در بروکسل درباره جزئیات «گواهی سبز» گفت‌وگو کردند

با بازگشایی تدریجی شهرهای اروپایی امید به داشتن تعطیلات تابستانی افزایش یافته است-GLYN KIRK / AFP

با بازشدن درهای کشورهای بیشتر و کاهش نرخ ابتلا به کووید-۱۹ قبل از فصل تعطیلات تابستانی، آلمان امیدوار است که توافق بر سر گواهی کووید-۱۹ بتواند امکان سفر آسان‌تر شهروندان را فراهم سازد.

وزیران مناسبات اروپایی کشورهای اتحادیه اروپا، روز سه‌شنبه در بروکسل درباره جزئیات «گواهی سبز» گفت‌وگو کردند. اتحادیه اروپا قصد دارد این گواهینامه را در ماه ژوئن ارائه دهد اما مذاکرات میان کمیسیون اروپا، قانونگذاران و دولت‌های اتحادیه اروپا هنوز به توافق قطعی نرسیده است.

مایکل رات، وزیر مناسبات اروپای آلمان، در گفت‌وگو با خبرنگاران ابراز امیدواری کرد راه‌حل ظرف چند هفته پیدا شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او گفت:‌ «رسیدن به راه‌حل نه‌تنها برای کشورهای وابسته به توریسم بلکه برای همه مهم است و نشانی از آزادی تحرک در اتحادیه اروپا است.»

گواهی سبز به افرادی که واکسینه شده‌، از بیماری کووید-۱۹ بهبود یافته و یا نتیجه منفی تست ابتلا به ویروس کرونا را دارند، اجازه حرکت راحت‌تر در میان ۲۷ کشور اتحادیه اروپا را فراهم می‌کند. از بیش از یک سال پیش، مقررات سختگیرانه‌ای بر سفر و صنعت توریسم در اتحادیه اروپا حاکم بوده است.

تاکنون بیش از ۲۰۰ میلیون دوز واکسن در کشورهای اتحادیه اروپا به مردم تزریق شده و نرخ ابتلا در حال کاهش است. کشورهای اروپایی به تدریج شهرها و سواحل خود را بازگشایی می‌کنند و امید به داشتن تعطیلات تابستانی افزایش یافته است.