تشکیل بیش از ۵۰۰ پرونده فروش واکسن تقلبی کرونا در ایران

کمبود واکسن و نابسامانی در توزیع آن، باعث به وجود آمدن بازارسیاه واکسن‌های کرونا به قیمت‌های گزاف شده است

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران از تشکیل بیش از ۵۰۰ پرونده در ارتباط با فروش واکسن تقلبی کرونا در کشور خبر داد.

پایگاه خبری خبرآنلاین روز جمعه (۱۴ خرداد) بخشی از مصاحبه تلویزیونی وحید مجید را در تلگرام خود منتشر کرده که از دستگیری تعدادی در ارتباط با این پرونده‌ها خبر داده است.

رئیس پلیس فتا در این مصاحبه، می‌گوید دستگیری‌هایی هم در چارچوب این پرونده‌ها انجام شده که ۷۵ درصد آن‌ها مرد بوده‌ و باقی زن بوده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این مقام ارشد ناجا به تعداد افراد بازداشت‌شده اشاره‌ای نکرده است و مشخص نیست آیا تعداد آن‌ها برابر تعداد پرونده‌هاست یا خیر.

به گفته وحید مجید مواردی از فروش واکسن‌های تقلبی وجود دارد که با توجه به پیشینه‌ای که برای نیروی انتظامی قابل دسترسی و پیگیری است، رسیدگی خواهد شد.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا دوم خردادماه در مورد کلاهبرداری از شهروندان در پوشش ثبت‌نام و خرید واکسن کرونا هشدار داده بود.

مسئولان ایرانی تحریم‌های آمریکا را دلیل ناکامی در تامین واکسن کووید-۱۹ مورد نیاز ایران معرفی می‌کنند، در حالی که واشینگتن گفته است دارو مشمول تحریم‌ها نمی‌شود.

رهبر جمهوری اسلامی پیشتر گفته بود به واکسن‌های ساخت آمریکا و بریتانیا اعتماد ندارد و دولت برای تامین آن به روسیه و چین و هم‌زمان به ساخت آن در داخل، روی آورد.

کمبود واکسن و نابسامانی در توزیع آن، باعث به وجود آمدن بازارسیاه واکسن‌های کرونا به قیمت‌های گزاف شده است، در حالی که در سایر کشورها رایگان است.

بنا بر اعلام روز جمعه وزارت بهداشت، تاکنون بیش از چهار میلیون نفر از جمعیت ۸۳ میلیونی ایران دوز اول و بیش از ۵۳۶ هزار نفر دوز دوم واکسن کرونا را نیز تزریق کرده‌اند.

به گفته روابط عمومی وزارت بهداشت، با فوت ۱۵۵ نفر دیگر از مبتلایان به کووید-۱۹ در شبانه روز گذشته، تعداد جان‌باختگان این بیماری در ایران به ۸۰ هزار و ۸۱۳ نفر رسیده است.

بیشتر از جهان