ورود واکسن تقلبی کرونا به بازار سیاه ناصرخسرو

«با شرایطی که قاچاقچیان این واکسن‌ها را جابجا می‌کنند قطعا غیرقابل مصرف است»

تاکنون دو واکسن آمریکایی فایزر مدرنا و یک واکسن بریتانیایی آکسفورد مجوز استفاده اضطراری و عرضه به عموم را دریافت کرده‌اندRONNY HARTMANN / AFP

در حالی که ویروس جدید کرونا در ایران مانند بسیاری از کشورهای دیگر همچنان جان مردم را می‌گیرد، و پس از آن که رهبر جمهوری اسلامی برخلاف دولتمردان کشورهای خارجی واردات واکسن را ممنوع اعلام کرد، به تدریج خبرهایی از ورود واکسن‌های تقلبی کووید-۱۹ در بازار سیاه دارو در ایران منتشر می‌شود.

خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، روز شنبه در گزارشی در همین زمینه نوشت، دور از ذهن هم نبود که با زمزمه تولید واکسن کرونا در دنیا و آغاز واکسیناسیون کووید-۱۹ در برخی کشورهای اروپایی و آسیایی، فعالان بازار سیاه دارو در ایران نیز برای عرضه واکسن تقلبی کرونا و کسب سود بیشتر دست به کار شوند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بر اساس این گزارش، گفته می‌شود در بازار ناصرخسرو واکسنی با عنوان «واکسن کرونا» به قیمت ۱۰۰۰ یورو به فروش می‌رسد؛ در حالی که نه مشخص است این به اصطلاح واکسن از چه طریقی وارد کشور شده و تحت چه شرایط نگهداری شده، و از آن مهم‌تر معلوم نیست آنچه درون آن است واقعا چیست.

نایب رییس انجمن داروسازان ایران نیز در گفت‌وگو با ایسنا تایید کرده است واکسن کرونای تقلبی در کشور وجود دارد. به گفته علی فاطمی، واکسن کرونایی که ادعا می‌شود در بازار ناصرخسرو وجود دارد، حتی اگر تقلبی هم نباشد، با شرایطی که قاچاقچیان آن را جابجا می‌کنند، قطعا بی‌اثر و غیرقابل مصرف است.

تاکنون دو واکسن آمریکایی فایزر، مدرنا و یک واکسن بریتانیایی آکسفورد مجوز استفاده اضطراری و عرضه به عموم را دریافت کرده‌اند. در حالی که بسیاری از کشورها برای دریافت هر چه زودتر و هرچه بیشتر این واکسن‌ها با هم در رقابت هستند، رهبر جمهوری اسلامی ورود آنها را به ایران ممنوع اعلام کرده است.