دولت بایدن راه را برای تحقیق در باره خواص شاهدانه باز می‌کند

دانشمندان هنوز اجازه ندارند از فروشگاه‌های دارای مجوز، شاهدانه لازم برای تحقیقات خود را تهیه کنند

حدود یک سوم آمریکایی‌ها هم‌اکنون در ایالت‌هایی زندگی می‌کنند که مصرف تفریحی ماری‌جوآنا (که از شاهدانه به دست می‌آید) قانونی است- Fabrice COFFRINI / AFP

پس از پنجاه سال و اندی، دولت ایالات متحده قصد دارد موانع قانونی بر سر راه تحقیقات در باره شاهدانه را بر دارد. دانشمندان و مدافعان این تحقیقات می‌گویند منع قانونی باعث توقف مطالعه در باره خواص این گیاه و احتمال ساخت دارو از آن شده ‌است.

به گزارش رادیوی ملی آمریکا (ان‌پی‌آر)، از سال ۱۹۶۸ به این سو، پژوهشگران آمریکایی تنها اجازه داشته‌اند از یک منبع داخلی شاهدانه تهیه کنند که تاسیساتی در دانشگاه میسی‌سیپی است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بنا بر این گذارش، اداره نظارت بر داروی آمریکا اعلام کرد که به چند شرکت دیگر آمریکایی اجازه خواهد داد برای مصارف پزشکی و علمی، شاهدانه تولید کنند.

حدود یک سوم آمریکایی‌ها هم‌اکنون در ایالت‌هایی زندگی می‌کنند که مصرف تفریحی ماری‌جوآنا (که از شاهدانه به دست می‌آید) قانونی است.

افزون بر این، ۳۰ ایالت این کشور، برنامه‌های تولید و توزیع ماری‌جوانای طبی دارند.

با‌ این‌ همه، دانشمندان هنوز اجازه ندارند از فروشگاه‌های دارای مجوز، شاهدانه لازم برای تحقیقات خود را تهیه کنند، چون طبق قانون فدرال، این گیاه هنوز ممنوع است.

در برخی از کشورهای اروپایی و نیز اسرائیل، مصرف طبی ماری‌جوانا قانونی است، و در مصرف تفریحی آن نیز سختگیری چندانی نمی‌شود.

بیشتر از علوم