پایان همکاری زیدان با رئال مادرید

مهم‌ترین دستاورد زیدان در رئال مربوط به سه دوره قهرمانی پیاپی از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ است که در لیگ قهرمانان اروپا به دست آورد

خوشحالی بازیکنان رئال پس از آخرین قهرمانی این تیم در  لالیگا به همراه زیدان در سال ۲۰۲۰ - GABRIEL BOUYS / AFP

یک فصل بدون جام برای مادریدی‌ها در فصل ۲۰۲۱ و فشارها روی سرمربی فرانسوی این تیم یعنی زیدان باعث شد تا بالاخره او از سرمربیگری تیم فوتبال رئال مادرید کناره‌گیری کند.

زیدان در این فصل از رقابت‌ها با تیم پا به سن گذاشته رئال نتایج نسبتا قابل قبولی را کسب کرد و شاید بتوان گفت با بدشانسی قهرمانی در لالیگا را در روزهای پایانی از دست داد. رئال مادرید در نیمه‌نهایی مسابقات لیگ قهرمانان نیز مقابل چلسی بازی را واگذار کرد تا زیدان نتواند جامی را برای هواداران به ارمغان آورد.

این کناره‌گیری در حالی برای زیدان اتفاق افتاد که هواداران رئال خواستار ماندن او در این تیم بودند اما به نظر می‌رسد مشکلات زیدان از مسابقات گروهی در لیگ قهرمانان آغاز شد و در همان زمان خبرهایی مبنی بر برکناری او از هدایت رئال به گوش می‌رسید و همین موضوع و ناراحتی‌‌اش از انتشار این خبر توسط رئسای باشگاه در میانه فصل یکی از دلایلی بود که او را مجبور به ترک تیم کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مشکلات مالی در جذب بازیکنان جدید و کاهش دستمزد آنها از دیگر دلایل او برای ترک مادرید است. زیدان بدون شک یکی از پرافتخارترین مربیان رئال در مدت حضورش روی نیمکت این تیم بوده است. او که پس از قهرمانی در مسابقات لیگ قهرمانان اروپا در سال ۲۰۱۸ از سمت خود کناره‌گیری کرده بود پس از ۹ ماه دوباره به این تیم بازگشت و توانست در فصل گذشته قهرمانی در لالیگا و سوپر کاپ اسپانیا را به دست آورد.

او در مدت حضورش در تیم فوتبال رئال مادرید موفق شد ۱۱ جام را به دست آورد و از این حیث رتبه دوم بهترین مربیان رئال مادرید را در کسب جام دارد. مهم‌ترین دستاورد زیدان در رئال مربوط به سه دوره قهرمانی پیاپی از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ است که در لیگ قهرمانان اروپا به دست آورد. این ۱۱ قهرمانی مربوط به حضور پنج ساله او روی نیمکت این تیم پرافتخار است که خود می‌تواند برای یک مربی رکورد محسوب شود. اما پس از کناره‌گیری از این سمت به نظر نمی‌رسد که او قصد استراحت داشته باشد.

چندی پیش خبرهایی مبنی بر حضور او روی نیمکت یووه به گوش می‌رسید اما حالا با رفتن الگری به یوونتوس به نظر می‌رسد مهم‌ترین گزینه برای زیدان قبول هدایت تیم ملی فرانسه پس از مسابقات یورو ۲۰۲۰ باشد. البته با توجه به شرایط عجیبی که در اغلب تیم‌های مطرح اروپایی به وجود آمده ممکن است او تصمیم دیگری را نیز اتخاذ کند. بر اساس اخبار منتشر شده پوچتینو، سرمربی تیم فوتبال پی‌اس‌جی، نیز پس از ۶ ماه حضور در این تیم قصد جدایی از این باشگاه فرانسوی را دارد و شاید زیدان در صورت محقق نشدن حضورش روی نیمکت تیم ملی فرانسه راهی این باشگاه فرانسوی شود.

تیم فوتبال رئال مادرید با توجه به این موضوع در شرایط سختی برای جانشینی زیدان به سر می‌برد و در پی استعفای این مربی بزرگ بیانیه‌ای نیز منتشر کرد: «زمان آن است تا ضمن احترام به تصمیم او، از تعهد، حرفه‌ای‌گری و عشقش به باشگاه در تمام این سال‌ها تقدیر کنیم. زیدان چه به عنوان بازیکن و چه به عنوان مربی، اسطوره باشگاه رئال مادرید است و افسانه او ادامه خواهد داشت. او می‌داند که در قلب هواداران رئال است و اینجا همیشه خانه او خواهد بود.»

به نظر می‌رسد سران باشگاه برای جانشینی زیدان با آنتونیو کونته و پوچتینو نیز مذاکراتی انجام داده‌اند و در صورت عدم توافق با هر یک از این دو مربی تنها گزینه آنها انتخاب رائول گونزالس، بازیکن پیشین و مربی تیم دوم رئال مادرید است که می‌تواند روی نیمکت مادریدی‌ها در سمت سرمربی قرار گیرد. 

بیشتر از فوتبال