تایید استفاده از واکسن فایزر برای افراد ۱۲ تا ۱۵ ساله در اتحادیه اروپا

افراد ۱۲ تا ۱۵ ساله باید هر دو دوز این واکسن را در فاصله دست‌کم سه هفته تزریق کنند

فایزر و بایون‌تک در ماه مارس داده‌های آزمایش‌های بالینی خود را در مورد گروه سنی یادشده منتشر کردند- FREDERIC J. BROWN / AFP

پس از ایالات متحده و کانادا، اتحادیه اروپا نیز روز جمعه (۲۸ مه) استفاده اضطراری از واکسن کووید-۱۹ تولیدی «فایزر-‌بایون‌تک» را برای کودکان و نوجوانان دوازده تا پانزده ساله در کشورهای عضو این بلوک اروپایی تایید کرد.

به گزارش رویترز، این تصمیم اداره تنظیم‌کننده دستورالعمل‌های دارویی اروپا چند هفته پس از آن اعلام شد که ارزیابی توسعه استفاده از واکسن شرکت آمریکایی فایزر و شریک آلمانی آن، بایون‌تک، را برای افراد کم‌سال‌تر آغاز کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بنابر اعلام این اداره، افراد ۱۲ تا ۱۵ ساله نیز باید هر دو دوز این واکسن را در فاصله دست‌کم سه هفته تزریق کنند. پیش از این افراد ۱۶ سال به بالا در ۲۷ کشور عضو اتحادیه می‌توانستند با تزریق این واکسن در برابر کرونا ایمن‌ شوند.

واکسینه کردن عمومی کودکان و نوجوانان برای رسیدن به حدنصاب لازم برای ایمن‌سازی جامعه در برابر ویروس و گونه‌های جهش‌یافته آن و همچنین مهار همه‌گیری، یک گام بسیار حیاتی و مهم به شمار می‌آید و با احتیاط زیادی انجام می‌شود.

فایزر و بایون‌تک در ماه مارس داده‌های آزمایش‌های بالینی خود را در مورد گروه سنی یادشده منتشر کردند و گفتند ۱۰۰ درصد از آنها محافظت می‌کند. این آزمایش‌ها روی ۲ هزار و ۲۶۰ فرد دوازده تا پانزده ساله انجام شده بود.

بیشتر از جهان