پیدا شدن هشتمین طناب دار در محوطه انبار موسسه آمازون

فعالان حقوق بشر این اقدام را مهوع و بیمارگونه توصیف کرده‌اند

نخستین حلقه دار در ماه آوریل در محوطه آمازون پیدا شد- REUTERS/Pascal Rossignol

هشتمین طناب دار در یکی از انبارهای موسسه آمازون در ناحیه کانِتیکِت آمریکا پیدا شده است. انجمن ملی پیشرفت رنگین‌پوستان آمریکا این عمل را به عنوان نژادپرستی در محل انبارهای آمازون به‌رغم افزایش تدابیر امنیتی تقبیح کرده است.

اسکات اکس اِسدِیل، رئیس گروه مبارزه با نژادپرستی این ایالت در ضدیت با این واقعه گفت: «ما در آمریکا با یک مشکل جدی رو‌به‌رو هستیم که حل نشده است. اسباب رقت انگیز و تهوع آور است. این طرزفکر بیمارگونه‌ای است که سیاهپوستان باید با آن مبارزه کنند.»

هشتمین حلقه طناب دار روز چهارشنبه و همان روزی یافت شد که آقای اسدیل قصد داشت با کارکنان آمازون در مورد مشکلات نژادپرستی در انبار «ویندزور» آمازون صحبت کند.

شرکت آمازون هفته گذشته به دنبال کشف هفتمین حلقه دار انبار خود را به طور موقت تعطیل کرد تا تدابیر و ملاحظات امنیتی را در آن افزایش دهد. این فروشگاه اینترنتی در یک بیانیه گفت انبار ویندزور بار دیگر به دنبال رویت آخرین حلقه دار و عملیات تجسسی «اف‌بی‌آی» (پلیس فدرال) تعطیل شده است. 

کلی نَنتِل، یکی از نمایندگان آمازون، گفت: «نفرت، نژادپرستی یا تبعیض جایی در جامعه ما نداشته و بی‌تردید در هیچ‌یک از محوطه‌های آمازون تحمل نمی‌شود. ما به اقدام‌هایمان در تمام سطوح اجرایی قانون و نیز شرکایمان در کار احداث محوطه ادامه خواهیم داد تا عاملان این حرکت را یافته و مطمئن شویم که همه اعضای جامعه ما احساس امنیت، احترام و ارزش می‌کنند.»

گفته می شود پلیس در پیگیری این جرم که احتمالا انگیزه نفرت پراکنی داشته با اف بی آی همکاری می کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نخستین حلقه دار در ماه آوریل در محوطه آمازون پیدا شد که به دنبال آن این شرکت مبلغ ۱۰۰ هزار دلار پاداش برای یافتن اطلاعاتی که به عامل یا عوامل آویزان کردن این حلقه‌ها منجر شود، تعیین کرد.

نِد لامونت، فرماندار کنتیکت، در اشاره به این واقعه گفت: «این تحریک نژادپرستی از بدترین نوع آن است.» او در ادامه گفت که در این زمینه با آمازون وارد گفت‌وگو شده و نسبت به شرایط موجود اظهارنگرانی کرده است.

او افزود: «ما از نقطه نظر امنیتی تمام تلاش خود را از نظر اعمال قانون به کار گرفته‌ایم، اما من نمی‌توانم احساس‌های قلبی مردم را عوض کنم. قلبم می‌شکند وقتی می‌بینم این (نفرت و نژادپرستی علیه سیاهپوستان) همچنان ادامه دارد.»

جک اشلوئِر، استاد دانشگاه دِنیسون، به شبکه سی‌ان‌ان گفت که تاریخچه نژادپرستانه حلقه‌های دار طولانی است. او آن را پدیده‌ای «خشونت‌بار» توصیف کرد و گفت: «مفهوم حلقه دار همواره به مراتب فراتر از  طناب گره خورده است.» 

او در ادامه افزود: «لینچ کردن (اعدام غیرقانونی در ملاء عام با ایراد ضرب و جرح و شکنجه) قتل در خفا نیست.... شواهدی برای حمایت گروهی مردم از این عمل ـ چه به صورت شرکت فعالانه در آن، چه از طریق دست روی دست گذاشتن - باید وجود داشته باشد.» 

گزارش‌ها حاکی از آن است که بین سال‌های ۱۸۸۲ و ۱۹۶۸حدود ۴۷ هزار نفر عمدتا از طریق اعدام با طناب دار زجر کش شده اند. گفته می شود تعداد این قبانیان به مراتب بیش از این بوده است. این قتل‌ها به دست گروه نژادپرست ضد سیاهپوست «کوکلاس کلان» اتفاق می‌افتاد.

ایندیپندنت در مورد رویدادهای اخیر با موسسه آمازون تماس گرفته است.

© The Independent

بیشتر از جهان