چرا راننده‌های آمازون در بطری پلاستیکی ادرار می‌کنند؟

نماینده کنگره آمریکا از «محیط نامساعد کاری» در شرکت آمازون انتقاد کرد

چند رسانه خبری به نقل از کارکنان متعدد آمازون گفتند که به دلیل فشار کار چاره‌ای جز ادرار در بطری پلاستیکی ندارند- Marco Bertorello / AFP

شرکت عظیم تجارت اینترنتی آمازون از یک نماینده کنگره آمریکا پوزش خواست، چرا که این شرکت، ادرار کردن برخی از راننده‌های کامیون‌هایش در بطری‌های پلاستیکی را تکذیب کرده بود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، هفته گذشته مارک پوکان، نماینده دموکرات ایالت ویسکانسن، در توییتی نوشت: «اگر شرکتی اتحادیه‌ها را از بین ببرد و کارکنانش را مجبور به ادرار در بطری پلاستیکی کند، پرداخت ۱۵ دلار در ساعت به کارکنان هم نمی‌تواند "محیط کار مساعدی" به وجود بیاورد.» اشاره او به مخالفت شرکت آمازون با تشکیل اتحادیه کارگری در تاسیسات بزرگ این شرکت در آلاباما بود.

حساب کاربری رسمی آمازون در پاسخی سریع گفت: «واقعا که قضیه ادرار در بطری را باور ندارید؟ اگر این قضیه راست بود، هیچکس برای ما کار نمی‌کرد.»

ولی بعد، چند رسانه خبری به نقل از کارکنان متعدد آمازون گفتند که به دلیل فشار کار چاره‌ای جز ادرار در بطری پلاستیکی ندارند.

وبسایت «اینترسپت» نوشت که به مدارکی داخلی دست یافته است که نشان می‌دهد مدیران آمازون از این مسئله آگاهی دارند.

شرکت آمازون روز جمعه در بیانیه‌ای از آقای پوکان پوزش خواست و گفت: «توییت ما غلط بود، و شمار زیاد رانندگان را در نظر نگرفته ‌بود.»

بیانیه آمازون افزود که در تاسیساتش به تعداد کافی سرویس بهداشتی هست، ولی «رانندگان به دلیل ترافیک و گاهی هم راه‌های روستایی، در پیدا کردن دستشویی دچار مشکل می‌شوند.»

آقای پوکان از آن عذرخواهی قانع نشد و روز شنبه در توییتی نوشت که آمازون باید اول شرایط نامساعد کاری برای همه کارکنانش را اذعان و اصلاح کند، و اجازه تشکیل اتحادیه به آن‌ها بدهد.