آمازون حق مالکیت شرکت سینمایی تهیه کننده جیمز باند و پلنگ صورتی را خرید

شرکت مترو با چهار هزار عنوان فیلم، بیش از ۱۸۰ جایزه اسکار را از آن خود کرده است

مدیران آمازون قصد دارند با کمک و همکاری تیم خلاق مترو، دوران طلایی دیگری برای این شرکت رقم بزنند - Philippe HUGUEN / AFP

آمازون، شرکت سینمایی تهیه‌کننده فیلم‌های راکی، جیمز باند و انیمیشن پلنگ‌صورتی را خرید.

شرکت بزرگ «ام‌جی‌ام، مترو گلدوین مایر» با وجود این که در دهه‌های اخیر فعالیت‌های زیادی نداشته است اما به دلیل ساخت فیلم‌های خاطره‌انگیز همچنان در ردیف شرکت‌های فیلمسازی بزرگ دنیا قرار دارد و آمازون برای این که بتواند فهرست فیلم‌هایی را که از طریق سامانه خود عرضه می‌کند، افزایش دهد، این شرکت بزرگ را با پرداخت هشت میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار خریداری کرده است.

اگرچه قیمت اولیه ۹ میلیارد دلار اعلام شده بود، اما به گفته مایک هاپکینز، معاون «آمازون استودیو»، این معامله ارزشمند است؛ چون برای شرکت آمازون امکان دستیابی به گنجینه آثار ماندگار سینما را فراهم می‌کند و حق مالکیت این آثار را نیز در اختیار می‌گیرد؛ ضمن این که از محل پخش آثار این شرکت، درآمد هم کسب می‌کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شرکت مترو در سال ۱۹۲۴ تاسیس شد که دوران طلایی استودیوهای فیلمسازی و ساخت انیمیشن‌ به شمار می‌رفت؛ اما در سال‌های اخیر فعالیت قابل‌توجهی نداشت. اینک مدیران آمازون قصد دارند با کمک و همکاری تیم خلاق مترو، دوران طلایی دیگری برای این شرکت رقم بزنند و برخی از آثار گذشته و خاطره‌ساز آن را بازآفرینی کنند.

در اختیار داشتن مالکیت شرکت مترو به آمازون کمک می‌کند تا در بازار رقابت با دیگر غول‌های صنعت سرگرمی همچون نتفلیکس و دیزنی‌پلاس، موفقتر عمل کند. این شرکت‌ها در سال‌های اخیر و به ویژه پس از همه‌گیری کرونا، برای مالکیت و حق پخش آثار سینمایی تمایل نشان دادند.

شرکت سینمایی مترو ام‌جی‌ام، علاوه بر آثار مشهوری همچون جیمز باند و پلنگ صورتی، با تصویر شیری که در قلب لوگوی آن نمایان می‌شود، معروف است.

به گزارش گاردین، شرکت مترو بیش از چهار هزار عنوان فیلم و ۱۷ هزار دقیقه برنامه تصویری دارد و در مجموع بیش از ۱۸۰ جایزه اسکار و ۱۰۰ جایزه امی را از آن خود کرده است. آمازون نیز به عنوان دومین سرویس پخش جهانی، ۱۷۵ میلیون کاربر در سراسر جهان دارد.

بیشتر از فرهنگ و هنر