پودر مشکوک و نامه تهدید آمیز، سناتور و خواننده پاپ

سناتور جمهوری‌خواه می‌گوید ریچارد مارکس کینه او را به دل دارد

رند پل، سناتور جمهوری‌خواه: «این تهدیدها را بسیار جدی تلقی می‌کنم» -  GREG NASH / POOL / AFP

پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) و پلیس امنیتی کنگره آمریکا در حال تحقیق در مورد بسته پودر سفیدرنگ مشکوکی هستند که همراه با یک پیام تهدید‌آمیز به خانه «رَند پل» (سناتور حزب جمهوری‌خواه) تحویل داده شده است. در این میان، سناتور پل ریچارد مارکس، خواننده پاپ را به تحریک خشونت علیه او متهم کرده است.   

یکی از مشاوران ارشد سناتور سرجیو گوُر گفت که روز دوشنبه پاکت بزرگی حاوی پودری سفید رنگ با تصویر دستکاری شده از سناتور پل به خانه او تحویل داده شده است.

تصویر دستکاری شده سناتور پل او را باندپیچی شده نشان می‌دهد که به کمک یک عصا راه می‌رود و هفت‌تیری به سوی جمجمه‌اش نشانه رفته است. پیام روی پاکت می‌گوید: «لعنتی، آنچه را همسایه‌ات شروع کرد، من تمام می‌کنم.» 

محتوای این پاکت توسط پلیس در دست آزمایش است که ببینند آیا حاوی مواد خطرناک است یا خیر.

سناتور ایالت کنتاکی در واکنش به این رویداد گفت که او «این تهدیدها را بسیار جدی تلقی می‌کند». 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سناتور پل افزود: «به عنوان فردی که بارها تهدید شده، توییتر باید برای آنکه به شخصیت‌های رده سوم اجتماع (افرادی که چهره‌شان برای عموم آشناست اما معروفیت چندانی ندارند) امکان می‌دهد خشونت را علیه من و خانواده‌ام ترویج کنند، سرزنش شود. در همین آخر هفته بود که ریچارد مارکس خواهان اعمال خشونت علیه من شد و حالا این پاکت مملو از پودر را دریافت کرده‌ایم.»

این تهدیدها را بسیار جدی تلقی می‌کنم. به عنوان فردی که بارها تهدید شده، توییتر باید برای آنکه به شخصیت‌های رده سوم اجتماع امکان می‌دهد خشونت را علیه من و خانواده‌ام ترویج کنند، سرزنش شود. 

-سناتور رند پل (@رند پل) ۲۴ مه ۲۰۲۱

در سال ۲۰۱۷ سناتور پل حین باغبانی هدف حمله رنه بوشِر، همسایه‌اش قرار گرفت که در نتیجه آن شش دنده‌اش شکست. همسایه آقای پل به ارتکاب جرم اعتراف کرد و به هشت ماه حبس محکوم شد. 

سناتور پل با انتقاد از مارکس، خواننده و ترانه‌سرای دهه ۱۹۸۰ به توییت روز یکشنبه او اشاره کرد که گفته بود همسایه سناتور را به یک نوشابه مهمان خواهد کرد. اما کمی بعد ریچارد مارکس گفت شوخی کرده و آنچه گفته «ترغیب خشونت» نبوده است.

اما او در حساب کاربری توییترش افزود: «بار دیگر می‌گویم اگر روزی با همسایه رند پل ملاقات کردم او را در آغوش خواهم کشید و هرچه مشروب بخواهد برایش خواهم خرید.»

اگر یک حرف خردمندانه در باره همسایه رند پل «ترغیب خشونت» است، پس این چیست، اریک؟ ترغیب خشونت علیه یک بازیگر هفتاد ساله توسط یک سناتور آمریکایی خوب است؟ ابله فرومانده دو رو.

-ریچارد مارکس ۲۵ مه ۲۰۲۱ 

آقای پل در پی اعلام اینکه واکسن کووید را نخواهد زد زیرا در ماه مارس ۲۰۲۰ به ویروس کرونا مبتلا شده بوده، با موجی از جنجال‌ها در شبکه‌های اجتماعی رو‌به‌رو شده است. 

او در مصاحبه با رادیو «دبلیو‌اِی‌بی‌سی ـ اِی‌ام» گفت: «تا هنگامی که به من شواهدی نشان نداده‌اند که تعداد چشمگیری از افرادی که به کووید مبتلا شده‌اند می‌میرند یا در بیمارستان بستری یا بدحال می‌شوند، تصمیم شخصی من است که واکسن نزنم چون به بیماری مبتلا شده‌ام و به طور طبیعی در مقابل آن مصون هستم.»

سناتور پل پیشتر در جریان همه‌‌گیری کرونا با آنتونی فائوچی، کارشناس ارشد آمریکا در بیماری‌های مسری مشاجره کرده و از محدودیت‌های مرتبط با کووید‌ـ ۱۹ و اجبار به پوشیدن ماسک انتقاد کرده بود. 

او گفت آمریکایی‌ها باید بدون نگرانی از عواقبی که از طرف دولت متوجه آنهاست، در مورد تزریق واکسن تصمیم بگیرند.

© The Independent

بیشتر از جهان