نگاه دونالد ترامپ به پدیده فرازمینی‌ها

«من به آن اعتقادی ندارم اما بسیاری دارند. بنابراین نمی‌خواهم رویاها یا ترس‌هایشان را خدشه‌دار کنم. می‌تواند بیشتر ترس باشد تا رویا»

با نزدیک شدن تاریخ انتشار گزارش وزارت دفاع آمریکا در مورد اشیای ناشناس پرنده، دونالد ترامپ در مورد آنها صحبت کرد-ANDREW CABALLERO-REYNOLDS / AFP

در میان انتظار عموم برای انتشار قریب‌الوقوع گزارش ارتش آمریکا در مورد اشیای ناشناس پرنده، دونالد ترامپ در برنامه رادیویی جدید «دَن بونینو» به پرسش‌هایی در مورد وجود بشقاب پرنده پاسخ داد. 

در نخستین برنامه، آقای بنینو که به جای برنامه «راش لیمبو» پخش می‌شود، مجری محافظه‌کار برنامه از رئیس جمهور پیشین آمریکا پرسید آیا چیزی در مورد بشقاب پرنده وجود دارد که دولت به مردم نمی‌گوید؟

آقای ترامپ در پاسخ گفت: «من به آنچه به چشم قابل رویت است معتقدم، اما بسیاری از مردم به وجود آنها (بشقاب پرنده) اعتقاد دارند. بسیار از من سوال می‌شود این واقعیت دارد؟

ترامپ افزود: «من به آن اعتقادی ندارم اما بسیاری دارند. بنابراین نمی‌خواهم رویاها یا ترس‌هایشان را خدشه‌دار کنم. می‌تواند بیشتر ترس باشد تا رویا.»

قرار است وزارت دفاع آمریکا در ماه ژوئن گزارش خود را که توسط نیروی ضربتی اشیای ناشناس پرنده  تدوین شده، تسلیم کنگره کند.
 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در سال‌های اخیر و با انتشار ویدئوهای ارتش آمریکا از اشیای سریع پرنده در سواحل شرق و غرب کالیفرنیا، این پدیده از اعتبار بیشتری برخوردار شده است.

مارکو روبیو، سناتور ایالت فلوریدا و ارشدترین عضو جمهوری‌خواه کمیته اطلاعاتی سنا، در پس فشار برای انتشار موارد ردیابی اشیای پرنده قرار دارد.

این بار اولی نبود که از آقای ترامپ در مورد وجود بشقاب پرنده سوال می‌شد.

در اکتبر ۲۰۲۰ ماریا بارتیرومو، مجری برنامه بازرگانی شبکه فاکس، از ترامپ که در آن هنگام رئیس‌جمهور آمریکا بود پرسید چرا وزارت دفاع یک نیروی ویژه اشیای پرنده ناشناس ایجاد کرده و آیا این به معنای آن است که دولت وجود آنها را تایید می‌کند؟

آقای ترامپ در پاسخ گفت: «باید در این مورد سوال کنم. منظورم این است که در موردش شنیده‌ام. دو روز پیش شنیدم. باید سوال کنم. آن را با دقت بررسی خواهم کرد.»

سپس آقای ترامپ با اشاره به قدرت ارتش آمریکا تلویحا گفت که دولت قادر است به هرگونه تهدید چه در این دنیا چه از خارج از آن واکنش نشان دهد.

به تازگی باراک اوباما، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا، در مصاحبه با جیمز کوردِن گفت او به دنبال آخرین ویدئوهای ارتش از اشیای فرازمینی ناشناس که در دوران ریاست‌جمهوری او علنی شد، در این مورد پرس‌وجو کرده بوده است.

 او گفت: «وقتی به ریاست‌جمهوری رسیدم پرسیدم آیا جایی آزمایشگاهی وجود دارد که ما نمونه‌های موجودات فرازمینی و سفینه آن را نگاه داشته باشیم؟»

او در ادامه گفت: «آنها قدری تحقیق کردند اما پاسخ منفی بود. اما این واقعیت دارد و واقعا جدی می گویم، آنجا هستند. ویدئو و موارد ضبط شده از اشیایی در آسمان وجود دارد که دقیقا نمی‌دانیم چه هستند.»

آقای اوباما افزود: «نمی‌توانیم نحوه حرکتشان را توضیح دهیم. الگویی نداشتند که بتوان به آسانی آن را توجیه کرد.»

دیگر روسای جمهور آمریکا نیز به این پدیده توجه کرده‌اند. بیل کلینتون تمامی پرونده‌های مرتبط با واقعه معروف «رازوِل» در نیومکزیکو را مطالعه کرد اما نکته‌ای که بتواند با مردم درمیان بگذارد در آن نیافت. 

© The Independent

بیشتر از جهان