اشک‌ها و لبخندها در آخرین روز لیگ برتر انگلستان

لیورپول مکان سوم جدول را به دست آورد، چلسی با وجود شکست، چهارم شد

سادیو مانه طلسم گل نزدنش برای لیورپول را شکست - PAUL ELLIS / POOL / AFP

بازی‌های هفته آخر لیگ برتر انگلستان روز یکشنبه در حالی برگزار شد که تکلیف قهرمان و نایب قهرمان از پیش روشن شده است.

منچسترسیتی به رهبری پپ گواردیولا با نمایشی برتر، پیشاپیش جام این فصل از رقابت‌ها را به ویترین افتخارات خودش افزوده است. شیاطین سرخ هم در سومین سال مربی‌گری اوله گونر سولشر، جایگاهشان در مکان دوم را محکم کرده‌ بودند و حالا فقط به بازی در لیگ اروپا می‌اندیشند.

همه ماجراها اما از رده سوم جدول به بعد رخ می‌داد؛ جایی که چلسی، لیورپول و لسترسیتی، با چنگ و دندان می‌کوشیدند جزو چهار تیم صدر جدول قرار گیرند تا مجوز حضور در فصل بعدی لیگ قهرمانان اروپا را کسب کنند.

قرمزهای یورگن کلوپ، در انفیلدی که نخستین بار پس از مدت‌ها شاهد حضور ۱۰ هزار تماشاگر بود، میزبان کریستال پالاسی بودند که هری ردنپ، مربی کهنه‌کارش،  برای فصل بعد خداحافظی کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در پایان فصلی پرالتهاب و پیش‌بینی‌ناپذیر، لیورپول با یک بازی سراپا هجومی بخت‌ها را یکی پس از دیگری از دست داد، تا سرانجام پیش از نیمه اول، سادیو مانه طلسم دروازه پالاس و طلسم گل نزدن خودش را بشکند و با ضربه سر دروازه تیم لندنی را باز کند.

قرمزها در نیمه دوم به حملاتشان ادامه دادند و در دقیقه ۷۴ بازی، روی ضربه مانه که از پای مدافع پالاس کمانه کرد، گل دوم بازی و مکان سوم جدول را از آن خود کردند.

لسترسیتی برای چهارم شدن باید با تفاضلی بیش از چهار گل نسبت به لیورپول، همشهری‌اش تاتنهام را شکست می‌داد. روباه‌های برندن راجرز که با شکست چلسی، اف‌ای کاپ (جام حذفی سابق) انگلستان را برای اولین بار از آن خود کرده بودند، در دقیقه هجدهم با گل جیمی واردی پیش افتادند، اما هری کین پیش از پایان نیمه نخست، کار را به تساوی کشاند.

واردی بار دیگر روباه‌های آبی را از روی نقطه پنالتی پیش انداخت، اما یکشنبه، روز لستر نبود. کاسپار اشمایکل دروازه خودش را باز کرد، و گرت بیل در ده دقیقه آخر بازی، توفان به راه انداخت و با دو گل، آرزوهای راجرز را نقش بر آب کرد تا لسترسیتی به مکانی بهتر از پنجم جدول نرسد.

شاگردان توماس توخل در چلسی که هم‌اکنون به فینال لیگ قهرمانان اروپا رسیده‌اند، بخت بیشتری برای حفظ مکان سوم خود داشتند، اما در زمین استون ویلا به گرهی کور برخوردند.

ترائوره در دقیقه ۴۳ و القاضی در دقیقه ۵۲، مهمان صاحب‌نام و پرافتخارش را به دست‌انداز انداخت. بن چیل‌ول در دقیقه هفتاد بازی یکی از دو گل عقب افتاده را جبران کرد، اما یک دقیقه به پایان وقت عادی بازی، چلسی کاپیتان خودش آزپلیکوئتا را با کارت قرمز داور از دست داد.

تنها باخت غیرمنتظره لسترسیتی به تاتنهام بود که منجی توخل و آبی‌های لندنی شد، تا در آخرین دقایق از آخرین روز فصلی پر افت و‌خیز، یک پله پایین‌تر از لیورپول، جای خود را در لیگ قهرمانان اروپا تضمین کنند.

بیشتر از فوتبال