قیمت مرغ به مرز ٣٠ هزار تومان نزدیک شد

فروشندگان مرغ آن را گران می‌خرند و نمی‌توانند بر اساس قیمت مصوب بفروشند

قیمتی که بر روی شیشه فروشگاه ها نمایش داده می شود با قیمت واقعی متفاوت است - عکس از تسنیم

در حالی که افزایش قیمت مرغ در ماه رمضان باعث شکل‌گیری صف‌های طولانی برای خرید مرغ به قیمت دولتی شد، شواهد موجود در بازار نشان می‌دهد که قیمت آن با افزایش مجدد در آستانه رسیدن به ۳۰ هزار تومان است.

به گزارش ایلنا، در حالی که فروشگاه‌ها قیمت مرغ را بر روی شیشه خود ۲۴۵۰۰ تومان اعلام می‌کنند، اما خریداران هنگام مراجعه برای خرید، با قیمتی در حدود ۴ هزار تومان بالاتر مواجه می‌شوند. به نظر می‌رسد این کار برای فرار از مواجهه با مأموران تعزیرات است.

فروشنده‌ها می‌گویند چون مرغ را گران می‌خریم، نمی‌توانیم ارزان‌تر و به قیمت مصوب بفروشیم.

روز گذشته در بازار مشهد، قیمت هر کیلو سینه مرغ به کیلویی ۴۵ هزار تومان، ران به قیمت ۲۵ هزار و ۸۰۰ تومان و بال و پا نیز به کیلویی ۳۶ هزار تومان رسید و بسیاری از فروشگاه‌ها بدون هیچ واهمه‌ای این نرخ را بر روی تابلوهای دیجیتال نمایش دادند.

با این حال مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی همچنان می‌گوید به‌تمامی متخلفان احتمالی هشدار داده می‌شود که هیچ عذری برای گران‌فروشی پذیرفته نخواهد شد و با متخلفان با شدت برخورد می‌شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

قرارگاه ساماندهی مرغ کشور به ریاست جهاد کشاورزی و با حضور نمایندگان ارگان‌های مختلف از جمله قوه قضاییه و وزارت صنعت، معدن و تجارت، در روزهایی که صف‌های کیلومتری برای خرید مرغ تشکیل شده و افزایش قیمت موجب حذف مرغ از سفره بسیاری از خانواده‌ها شده، قیمت هر کیلو مرغ را چهار هزار و ۵۰۰ تومان افزایش داد.

پیش‌تر و در اسفند سال گذشته دلیل افزایش قیمت مرغ، تفاوت قیمت بین ایران و کشورهای همسایه عنوان شد که تولیدکنندگان را به صادرات ترغیب می‌کند. این موضوع باعث کمبود مرغ در بازار و به‌تبع آن افزایش قیمت شد.

حبیب اسدالله‌نژاد، نائب رئیس کانون انجمن تولیدکنندگان مرغ گوشتی کشور با اشاره به اختلاف قیمت مرغ در کشورهای همسایه و ایران گفته بود: «با نرخ دلار ۲۵ هزار تومانی، قیمت یک عدد مرغ دو کیلوگرمی ۷۵ هزار تومان می‌شود که تفاوت آن با قیمت داخل کشور صادرات مرغ را سودآور می‌کند.»

بیشتر از اقتصاد