مدیرکل آژانس روز یکشنبه در یک نشست خبری در وین شرکت خواهد کرد

انتظار می‌رود فعالیت‌های هسته‌ای ایران یکی از موارد عمده‌ای باشد که در این نشست خبری به آن پرداخته خواهد شد

رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی- ALEX HALADA / AFP

رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، قرار است عصر یکشنبه به وقت محلی، در یک نشست خبری در مقر این سازمان در وین شرکت کند.

به گزارش رویترز، آژانس از خبرنگاران خواسته است ساعت ۲ بعد از ظهر در محل حاضر شوند؛ هرچند ساعت دقیق نشست بعدا اعلام خواهد شد.

موضوع این نشست خبری مشخص نشده است، اما در حالی برگزار می‌شود که توافق سه‌ماهه آژانس و ایران برای ادامه نظارت‌ها روز جمعه به سررسید.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

انتظار می‌رود فعالیت‌های هسته‌ای ایران یکی از موارد عمده‌ای باشد که در این نشست خبری به آن پرداخته خواهد شد.

ایران در واکنش به خروج آمریکا از برجام به‌تدریج از تعهدات خود در توافق فاصله گرفت و در آخرین مرحله، به اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی پایان داد.

پروتکل الحاقی امکان بازرسی‌های فوری و سرزده آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از مراکز هسته‌ای یا مشکوک را در کشورهای اجراکننده آن فراهم می‌کند.

رافائل گروسی اوایل اسفند ماه برای اطمینان از ادامه بازرسی‌های حیاتی آژانس تا پیش از حصول توافق در مذاکرات وین برای احیای برجام، به تهران سفر کرد.

او پس از بازگشت به وین، از یک توافق سه‌ماهه با تهران در این زمینه خبر داد و از آنجا که هنوز در مورد برجام توافقی حاصل نشده است، طی هفته‌های اخیر در تلاش برای تمدید آن توافق موقت با تهران بوده است.