پوتین: روسیه پیشرفته‌ترین نیروی بازدارنده هسته‌ای جهان را دارد

روسیه مدعی دستیابی به سلاح پیشرفته جدیدی شد که سایر کشورها در اختیار ندارند

روسیه ۳ میلیون و ۵۶۹ هزار نفر نیروی نظامی فعال دارد- Vadim Savitsky / Russian Defence Ministry / AFP

رئیس‌جمهوری روسیه با تأکید بر اینکه این کشور سال جاری ۴۲ میلیارد دلار برای صنایع نظامی خود بودجه در نظر گرفته، اظهار داشت:« ما پیشرفته‌ترین نیروی بازدارنده هسته‌ای را در اختیار داریم. می‌توانیم با قدرت مدعی این موضوع باشیم.»

به گزارش اسپونتیک، ولادیمیر پوتین روز پنج‌شنبه در مورد سلاح‌های پیشرفته روسیه مدعی شد: «ما به گونه جدیدی از سلاح راهبردی، موشک مافوق صوت آوانگارد، دست یافته‌ایم. ما به چیزهایی دست یافته‌ایم که دیگران هنوز در اختیار ندارند. ما سلاح‌های مافوق صوت در اختیار داریم و آنها در حال توسعه هستند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پیش‌تر، پایگاه تحلیلی گلوبال فایر پاور با مقایسه قدرت نظامی ایالات متحده و روسیه نوشت که روسیه ۳ میلیون و ۵۶۹ هزار نفر نیروی نظامی فعال و ۲ میلیون نفر نیروی نظامی احتیاطی دارد.

همچنین، ارتش روسیه بیش از ۴ هزار و ۱۴۴ هزار هواپیمای جنگی، یک هزار و ۵۴۰ بالگرد نظامی، ۱۳ هزار تانک، بیش از ۲۷ هزار دستگاه خودروی زرهی، بیش از ۶ هزار و ۵۴۰ عراده توپ خودکششی، بیش از ۴ هزار و ۴۶۵ توپخانه میدانی و ۳ هزار و ۸۶۰ سامانه موشک‌انداز در اختیار دارد.

نیروی دریایی این کشور نیز از ۶۰۳ شناور دریایی شامل یک ناو هواپیمابر، ۶۴ زیردریایی، ۱۱ ناوچه و ۴۸ شناور مین‌روب تشکیل شده است.

با این حال آمار منتشر شده از وضعیت نظامی ایالات متحده نشان از برتری نظامی آمریکا بر روسیه دارد.

بودجه دفاعی و متوسط هزینه سالانه ارتش آمریکا ۷۴۰ میلیارد دلار آمریکا است. این کشور که رقیب اصلی روسیه محسوب می‌شود، دارای ۱۳ هزار و ۲۳۳ هواپیمای نظامی، یک هزار و ۹۵۶ جنگنده، ۷۶۱ هواپیمای تهاجمی، بیش از ۹۴۵ هواپیمای باری نظامی، ۲ هزار و ۷۶۵ هواپیمای آموزشی و ۵ هزار و ۴۳۶ بالگرد نظامی از جمله ۹۰۴ بالگرد تهاجمی است.

همچنین آمریکا علاوه بر یک هزار و ۳۶۵ سامانه موشک‌انداز، بیش از ۶ هزار و ۱۰۰ تانک، ۴۰ هزار خودروی زرهی، یک هزار و ۵۰۰ توپ خودران و بیش از یک هزار و ۳۴۰ توپخانه میدانی در اختیار دارد.

بیشتر از جهان