سازمان کشورهای آمریکایی حماس را گروه تروریستی اعلام کرد

این سازمان متشکل از ۳۵ کشور آمریکای شمالی و جنوبی است

آمریکا قبلا حماس را سازمان تروریستی اعلام کرده بود-SAID KHATIB / AFP

سازمان کشورهای آمریکایی، ائتلافی بین‌المللی از ۳۵ کشور در آمریکای شمالی و جنوبی، «حماس» را یک سازمان تروریستی معرفی کرد.

حماس و اسرائیل در یازدهمین روز دور جدید درگیری‌ها به سر می‌برند. بحرانی که تا کنون بیش ۲۳۰ نفر در آن جان باخته و صدها نفر دیگر زخمی شده‌اند.
 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

لوییس آلمارگو اوروگوئه، دبیرکل سازمان کشورهای آمریکایی در بیانیه‌ای نوشت: «حمله‌های اخیر حماس علیه غیرنظامیان در اسرائیل بدون تردید ماهیت تروریستی دارد. ستیزه‌جویی تروریستی حماس نامحدود است و همواره به دنبال هدف گرفتن غیر نظامیان و تشدید تنش از طریق اقدام مسلحانه و اقدام به ترور در جمعیت بی‌گناه اسرائیلی یا فلسطینی است.»

برخی ناظران بین‌المللی حماس را متهم می‌کند که از غیرنظامیان به عنوان پوششی برای حملات خود استفاده می‌کند. حماس این اتهام را تایید نمی‌کند.

این در حالی است که ونزوئلا، مکزیک، بولیوی و آرژانتین که از اعضای این سازمان هستند، می‌گویند با بیانیه صادر شده موافق نیستند. ونزوئلا و بولیوی، روابط نزدیکی با جمهوری اسلامی دارند که از حامیان اصلی حماس به‌شمار می‌رود.

ایالات‌متحده آمریکا که از اعضای سازمان کشورهای آمریکایی است، پیش از این حماس را سازمان تروریستی اعلام کرده بود. سازمان کشورهای آمریکایی که قدیمی‌ترین سازمان منطقه‌ای جهان به شمار می‌رود، نخستین کنفرانس خود را در سال ۱۸۸۹ در واشینگتن برگزار کرد.

بیشتر از جهان