اتحادیه اروپا آماده بازگشایی مرزها به روی مسافران واکسینه‌شده

با افزایش سرعت واکسیناسیون در بسیاری از کشورهای جهان، شمار موارد جهانی ابتلا به کرونا کاهش یافته است

اتحادیه اروپا در مارس ۲۰۲۰ مرزهای خود را به روی مسافران بین‌المللی بست-JAIME REINA / AFP

اتحادیه اروپا از آمادگی خود برای بازگشایی مرزهایش به روی مسافرانی خبر داد که واکسن کرونا زده‌اند. این نشانی دیگر از تلاش رهبران جهان برای بازگشت به زندگی عادی پس از همه‌گیری ویروس کرونا به شمار می‌رود.

کریستین ویگاند، یک سخنگوی اتحادیه اروپا، در گفت‌وگو با روزنامه واشنگتن‌پست برنامه این نهاد برای بازگشایی مرزها را تایید کرد اما زمان دقیق لغو محدودیت‌های مسافرتی را اعلام نکرد. به گزارش واشنگتن‌پست اجرایی شدن این تصمیم به تایید مقام‌های بهداشت و درمان اتحادیه اروپا بستگی دارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در پیشنهاد بازگشایی مرزها، افرادی که واکسیناسیون کامل شده‌اند می‌توانند در میان کشورهای اتحادیه اروپا سفر کنند. به گفته مقام‌های اروپایی، تمامی واکسن‌های مورد تایید مقام‌ها و سازمان‌های تنظیم‌کننده آمریکایی برای سفر به اتحادیه اروپا قابل قبول هستند، اما واکسن‌های ساخت چین و روسیه مورد پذیرش نیست.

اتحادیه اروپا در مارس ۲۰۲۰ مرزهای خود را به روی مسافران بین‌المللی بست.

پیشتر در ماه جاری میلادی، اتحادیه‌ اروپا به کشورهای عضو گفته بود که باید باز کردن مرزهای خود به روی مسافران غیرضروری که واکسینه شده‌اند را مورد توجه قرار دهند.

با افزایش سرعت واکسیناسیون همگانی علیه کووید-۱۹ در بسیاری از کشورهای جهان، شمار موارد جهانی ابتلا به این بیماری کاهش یافته است.