تحقیقات رسمی پرو درباره تاثیر محلول سفیدکننده بر درمان کرونا

دانشمندان سراسر دنیا علیه استفاده از این ماده در بدن انسان هشدار داده‌اند

پرو بیشترین میزان نرخ مرگ ناشی از کرونا در سراسر دنیا را دارد - Ernesto BENAVIDES / AFP

بنا به گزارش‌ها کشور پرو قرار است تحقیق‌های رسمی خود را مبنی بر نوشیدن یا تزریق محلول سفیدکننده برای کمک به درمان کووید-۱۹ آغاز کند.

قانون‌گذاران مجلس این کشور آمریکای جنوبی رای دادند تا کمیته‌ای درباره تاثیر محلول سفیدکننده (کلرین دی اکسید) در مبارزه علیه این ویروس مرگبار تشکیل شود.

این ماده شیمیایی معمولا در امور صنعتی، از جمله ضدعفونی کردن تجهیزات پزشکی، تمیز کردن دستگاه‌های صنعتی یا سفید کردن چوب و منسوجات استفاده می‌شود.

دانشمندان سراسر دنیا علیه استفاده از این ماده در بدن انسان هشدار داده و اشاره کرده‌اند که عوارض استفاده از آن، شامل خونریزی داخلی، توقف سیستم تنفسی و توقف سریع کلیه است که می‌تواند مرگبار باشد.

اما پوزموسکروت چاگوا، نماینده مجلس پرو، با تکرار گفته‌های قبیح دونالد ترامپ که از دانشمندان خواسته بود درباره تزریق ماده سفیدکننده تحقیق کنند، روز پنجشنبه، ۱۳ مه، لایحه‌ای در کنگره کشور معرفی کرد و از وزیر کشورخواست مدارک موجود درباره این موضوع را بررسی کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش وایس، آقای چاگوا که خود دکتر است، هرگونه نگرانی درباره سمی بودن کلرین دی اکسید را رد کرد و حتی گفت می‌تواند ابزاری حیاتی در مبارزه علیه ویروس کرونا باشد.

این لایحه ۴۹ رای موافق در برابر ۳۹ رای مخالف از جانب نمایندگان مجلس داشت.

این رای‌‌گیری در حالی انجام شد که آسیب‌های مخرب بیماری عالم‌گیر ویروس کرونا در پرو همچنان ادامه دارد.

این کشور بیشترین میزان نرخ مرگ ومیر سرانه، در سراسر جهان را دارد و اگرچه آمار مرگ اکنون به تدریج رو به کاهش است اما در ماه آوریل تعداد بی‌سابقه‌ای از شهروندان در اثر ابتلا به این ویروس جان باختند.

این آمار هم‌زمان با رسوایی «توزیع واکسن» در کشور است، که با دریافت مخفیانه واکسن صدها سیاستمدار، خارج از نوبت مصادف شده و خشم عمومی شهروندان را برانگیخته است.

در همین حال همه معتقد نیستند که محلول سفیدکننده راه‌حلی برای مصائب کشور باشد.

ساموئل کوزمی، دبیر کل جامعه متخصصان واحد مراقبت‌های ویژه پرو، این اقدام کنگره را محکوم کرد و گفت که تا کنون هم چندین بار مجبور به مداوای بیماران کووید-۱۹ شده که با مصرف کلرین دی اکسید وضعیتشان وخیم‌تر شده است.

او گفت: «شرایط شیوع این بیماری همه‌گیر در پرو و همچنین وضعیت جاری در کنگره کشور واقعا اسفناک است.»

© The Independent

بیشتر از جهان