بنیانگذار رمزارز اتریم به ایلان ماسک می‌گوید چگونه دوج‌کوین را «اصلاح کند»

ایلان ماسک ادعا کرد که برای قرارگیری دوج‌کوین در رده رمزارزهای متداول باید هزینه آن را کمتر و حجمش را بیشتر کند

ایلان ماسک همچنان به دنبال آن است که رمزارز خود را به صدر معاملات برساند - Saul MARTINEZ / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / Getty Images via AFP

چارلز هاسکینسون، از بنیانگذاران رمزارز اتریم، روش ارتقای بنیادین رمزارز دوج‌کوین جهت تبدیل آن به «واحد پول کره زمین» را به ایلان ماسک توصیه کرده است.

رئیس شرکت تسلا و پدر خودگمارده رمزارز دوج‌کوین این هفته ادعا کرد که برای قرارگیری دوج‌کوین در رده رمزارزهای متداول باید «هزینه آن کمتر و حجمش بیشتر شود.»

آقای ماسک این هفته در توییتی نوشت: «دوج‌کوین در حالت ایده‌آل زمان تولید بلاک را ۱۰ برابر سریع‌تر و اندازه بلاک را ۱۰ برابر بزرگتر می‌کند و کارمزد تراکنش را ۱۰۰ برابر کاهش می‌دهد. در آن صورت بر دیگر رمزارزها پیروز می‌شود.»

بیلی مارکوس، خالق دوج‌کوین، در پاسخ به آقای ماسک گفت که افزایش اندازه بلاک و کاهش هزینه‌ها آسان است، اما تسریع زمان بلاک نه.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای هاسکینسون یک روز بعد در ویدیویی هشت دقیقه‌ای در مورد چگونگی ایجاد این نوع اصلاحات و سایر مواردی که به عقیده او «دوج‌کوین را به بهترین ارز دیجیتال تبدیل می‌کنند»، سخن گفت. او افزود: «اگر ایلان واقعا قصد داشته باشد دوج‌کوین را با کمک مهندسان نخبه خود در شرکت تسلا بازسازی کند، که مطمئنم بهترین برنامه‌نویسان را برای این کار دارد، باید به این نحو عمل کند.»

ارتقای پیشنهادی شامل ۱۱ مرحله است و پروتکل‌های مختلفی را برای تسریع زمان تراکنش‌ها و بهبود روند استخراج به کار می‌برد. ضمنا آن را در برابر محاسبات کوانتومی مقاوم می‌کند و قراردادهای هوشمندی را در بستر خود ممکن می‌سازد.

هاسکینسون یکی از هشت بنیانگذار رمزارز اتریم بود، اما در سال ۲۰۱۴ به دلیل اختلاف‌نظر با ویتالیک بوترین، از دیگر بنیان‌گذاران آن ارز، در مورد غیرانتفاعی بودن پروژه، از آن شراکت خارج شد. او سپس شرکت «کاردانو» را تاسیس کرد که رمز‌ارز «آدا»ی آن اکنون به چهارمین ارز دیجیتال از لحاظ سقف بازار تبدیل شده است و ارزش کلی آن تقریباً یک ششم اتریم است.

وی در پایان آن ویدیو اظهار داشت: «امیدوارم این راهنمایی برای جامعه دوج‌کوین و ایلان مفید باشد. همچنین در بازسازی این رمزارز با کمک مهندسان فوق‌العاده نخبه خود، که شک ندارم چند تا دارد، برای او آرزوی موفقیت می‌کنم. واقعاً متشکرم که وارد فضای ما شدید و واقعاً متشکرم که گفتید می‌خواهید سرپرستی این رمزارز را به عهده بگیرید و از جایگاه آن اطمینان حاصل کنید. مشتاقانه منتظر نوآوری‌های بی‌نظیر شما در یکی دو سال آینده هستم.»

ظاهرا بیلی مارکوس، خالق دوج‌کوین، این ویدیو را مشاهده کرده و در پاسخ گفته است: «از نوآوری‌های بسیاری که در این فضا دارند صورت می‌گیرند، از جمله کارهایی که شما می‌کنید، صمیمانه قدردانی می‌کنیم.»

© The Independent

بیشتر از اقتصاد