هری کین قصد جدایی از تاتنهام را دارد

این در حالی است که کین تا تابستان ۲۰۲۴ با تیم تاتنهام قرارداد دارد

هری کین مهاجم گلزن تیم فوتبال تاتنهام - Shaun Botterill / POOL / AFP

هری کین کاپیتان، بهترین گلزن تاریخ تاتنهام و این فصل از رقابت‌ها تصمیم به جدایی از این باشگاه لندنی را گرفته است و به سران باشگاه اعلام کرده که در انتهای این فصل از رقابت‌ها پس از ۱۱ سال حضور از این باشگاه جدا خواهد شد.

این در حالی است که کین تا تابستان ۲۰۲۴ با تیم تاتنهام قرارداد دارد. البته هری کین اولین قرارداد رسمی خود را با باشگاه تاتنهام در سال ۲۰۱۰ منعقد کرد اما به مدت دو سال در ابتدای حضورش و به دلیل عملکرد ضعیف به صورت قرضی در دیگر تیم‌های لیگ برتر حتی در لیگ چمپیونشیپ به فوتبال پرداخت و می‌توان گفت کار اصلی او در تاتنهام از سال ۲۰۱۳ آغاز شد.

او در ابتدا با پیراهن شماره ۱۸ در مسابقات ظاهر می‌شد و پس از رفتن آدبایور، مهاجم رده بالای این تیم، شماره ۱۰ را بر تن کرد و تصمیم داشت تا با این کار به اسطوره تیم فوتبال تاتنهام تبدیل شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

هری کین در فصل جاری مسابقات عملکرد خوبی داشته است و موفق شد به همراه سون، مهاجم کره‌ای، یک زوج بسیار قدرتمند را به وجود آورد و یک رکورد را نیز به ثبت رسانند. اما حضور ۱۱ ساله هری کین در تیم فوتبال تاتنهام جدای از دو عنوان آقای گلی که در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ داشته است، چیز دیگری برای او به ارمغان نیاورده است و او تاکنون به همراه تاتنهام نتوانسته در یک مسابقه معتبر اروپایی قهرمانی را کسب کند. کین حتی در مسابقات لیگ جزیره نیز موفقیتی نداشته است و بر این باور است که باید تا قبل از رسیدن به پایان دوران فوتبالش جام‌های زیادی را به صورت تیمی به دست آورد و این تنها هدف او برای آیندهاست.

هری کین در میانه فصل نیز صحبت‌هایی مبنی بر جدایی از تاتنهام بر زبان آورده بود اما حالا به صورت رسمی این موضوع را به باشگاه اعلام کرده است. هنوز مقصد بعدی او مشخص نیست اما بنا به اخبار منتشر شده کین تمایلی به ترک انگلستان و لیگ جزیره ندارد و دو تیم شهر منچستر و تیم فوتبال چلسی از مشتریان جدی‌اش هستند. 

تیم فوتبال منچسترسیتی یکی از مقصدهای احتمالی این مهاجم تراز اول دنیا است؛ چراکه سیتیزن‌ها سرخیو آگوئرو را دیگر در اختیار نخواهند داشت و با جدایی این مهاجم آرژانتینی، حضور هری کین می‌تواند مشکلات گلزنی تیم سیتی را برای فصل بعدی رقابت‌ها حل کند.

با توجه به ماندن کاوانی در یونایتد و شبیه بودن سبک بازی این دو مهاجم به یکدیگر حضور کین در یونایتد کمی بعید به نظر می‌رسد اما سولسشر همیشه از داشتن چنین مهاجمی در تیمش ابراز تمایل کرده است و حال باید دید تا کین به چه تیمی خواهد پیوست. هری کین در این فصل از رقابت‌ها برای تیم فوتبال تاتنهام ۲۲ گل را به ثمر رسانده است و به همراه محمد صلاح از لیورپول در صدر جدول گلزنان این فصل از رقابت‌ها حضور دارد. اما با توجه به دو بازی باقی‌مانده در لیگ به نظر نمی‌رسد که هری کین به همراه تاتنهام شانس زیادی برای کسب سهمیه در لیگ قهرمانان اروپا را داشته باشند و باید این فصل از رقابت‌ها را در مکان ششم یا هفتم به اتمام برساند و همین موضوع یکی از مسایلی بود که کین را برای ترک تاتنهام مصمم کرد. با توجه به مسابقات یورو که در تابستان پیش رو برگزار خواهد شد هری کین یکی از بازیکنان اصلی تیم ملی انگلستان در این رقابت‌ها نیز خواهد بود و پیوستن این بازیکن به یک تیم بزرگ پیش از شروع مسابقات می‌تواند انگیزه‌های او را در این رقابت‌ها افزایش دهد.      

بیشتر از فوتبال