نادال قهرمان مسابقات تنیس مسترز رم شد

این مسابقه پنجاه‌و‌هفتمین رویارویی نادال و جوکوویچ بود، نادال در این رقابت موفق شد بیست‌و‌هشتمین پیروزی خود را مقابل او به دست آورد

جام قهرمانی مسابقات تنیس مسترز رم در دستان نادال - Filippo MONTEFORTE / AFP

باز هم یک قهرمانی دیگر به افتخارات رافائل نادال در دنیای تنیس اضافه شد.

مرد شماره دو تنیس جهان موفق شد تا در دیدار پایانی مسابقات تنیس مسترز و یک هزار امتیازی رم، نواک جوکوویچ مرد شماره یک تنیس جهان و مدافع عنوان قهرمانی در این مسابقات را در سه ست شکست دهد و برای دهمین بار عنوان قهرمانی این مسابقات را به دست آورد.

نادال که در سال جاری (۲۰۲۱) مسابقات تنیس فقط در مسابقات تنیس بارسلونا به مقام قهرمانی رسیده بود و در دو مسابقه تنیس مسترز مادرید و مونت کارلو پیش از رسیدن به دیدار نیمه‌نهایی از دور مسابقات کنار رفته بود، نگرانی‌هایی را در دل طرفداران خود به وجود آورده بود که شاید با این عملکرد ضعیف در مسابقات روی زمین‌های خاکی، در مسابقات  گرند اسلم و آزاد فرانسه یا همان مسابقات رولند گاروس که هفته آینده در شهر پاریس آغاز خواهد شد، نتواند نمایش همیشگی خود را داشته باشد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نادال ست اول را در مسابقه پایانی مقابل جوکو بهتر بازی کرد و با گرفتن یک گیم از او توانست ست را ۷ به ۵ پیروز شود. در ست دوم کار کمی متفاوت بود و اشتباه‌های فراوان از نادال و از دست دادن امتیازها زمانی که او تحت فشار نبود باعث شد تا ست دوم را به راحتی و با نتیجه ۱ بر۶ به جوکوویچ واگذار کند و همه چیز به ست سوم و نهایی کشیده شد.

ست سوم نیز بسیار نزدیک پیش می‌رفت اما تسلط نادال بر بازی در ست سوم و زدن ضربات فورهند تاپ اسپین (چرخشی) باعث شد تا جوکوویچ را در انتهای زمین نگه دارد و تداوم این نوع بازی از سوی نادال باعث شد تا اشتباه‌های جوکو زیاد شود و بر او غلبه کند.

نادال موفق شد در ست سوم با نتیجه ۶ بر۳ به پیروزی برسد و بازهم اقتدار خود را روی زمین‌های خاکی به رخ حریفان بکشد. آنها در سال ۲۰۱۹ نیز در این مسابقات در دیدار نهایی رودرروی یکدیگر قرار گرفته بودند و در آن مسابقه نیز نادال موفق شده بود در سه ست جوکو را مغلوب کند.

این مسابقه پنجاه‌و‌هفتمین رویارویی نادال و جوکوویچ بود، نادال در این رقابت موفق شد بیست‌و‌هشتمین پیروزی خود را مقابل او به دست آورد. او با کسب این قهرمانی توانست به سی‌وششمین قهرمانی خود در مسابقات تنیس مسترز دست یابد و با رکورد جوکوویچ در مسابقات مسترز برابری کند.

این قهرمانی هشتادوهشتمین عنوان قهرمانی نادال در دوران حرفه‌ای تنیس او به شمار می‌رود و نادال را در رتبه چهارم تنیس‌بازانی قرار می‌دهد که در دوران حرفه‌ای خود عناوین زیادی را کسب کرده‌اند.

جیمی کانرز با ۱۰۹، راجر فدرر با ۱۰۳ و ایوان لندل با ۹۴ عنوان قهرمانی در رتبه‌هایی بالاتر از نادال قرار دارند. جوکو پس از شکست مقابل نادال از عملکرد این بازیکن تقدیر کرد و او را شایسته پیروزی در این مسابقه دانست. جوکو عنوان کرد که از شرایط بسیار خوبی برخوردار است و پیش از شروع مسابقات رولند گاروس که از هفته آینده آغاز خواهد شد در مسابقات بلگراد نیز حضور خواهد داشت.

نادال تاکنون ۱۳ عنوان قهرمانی در مسابقات رولند گروس را کسب کرده است و برای تصاحب چهاردهمین عنوان قهرمانی در این رقابت‌ها از شانس بیشتری نسبت به سایر رقبا برخوردار است.

بیشتر از تنيس