رافائل نادال ۱۱ میلیون یورو برای مقابله با کرونا جمع آوری می‌کند 

نادال همراه با پائو گاسول ستاره لیگ بسکتبال ایالات متحده این همیاری ابتکاری را به راه انداخته‌ است

نادال اولین ورزشکار سرشناسی نیست که به میدان آمده است- PEDRO PARDO / AFP

رافائل نادال از ورزشکاران اسپانیا درخواست کرد دست در دست هم ۱۱ میلیون یورو برای مبارزه با ویروس جهان‌گستر کرونا جمع‌آوری کنند.

اسپانیا با داشتن بیش از ۵۶ هزار مورد ابتلای قطعی، یکی از «کرونا»زده‌ترین کشورهای جهان است و بعد از آن که آمار تلفات در روز پنج‌شنبه  از ۴ هزار نفر گذشت حالت قرنطینه را دست‌کم تا ۱۲ آوریل تمدید کردند.

نادال اعلام کرد بعد از صحبت کردن با پائو گاسول ستاره لیگ بسکتبال آمریکا در مورد این که به مبتلایان کرونا چه کمکی می‌توانند بکنند این ابتکار به ذهن‌شان رسید که در تهیه تجهیزات حفاظتی و زیرساخت‌های لازم از صلیب سرخ حمایت کنند.

نادال در ویدیویی که منتشر شده می‌گوید: فکر می‌کنم قسمت عمده‌ جایگاهی که در ورزش داریم به خاطر پشتیبانی شما مردم بوده است و اکنون وقت آن است که ورزشکاران شما را تنها نگذارند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

« به این نتیجه رسیدیم که اکنون ابتکاری را سامان بدهیم و امیدواریم تمامی ورزشکاران اسپانیا همدل شوند و سرمشق خوبی از همبستگی را به نمایش بگذارند تا با عملیات امدادی صلیب سرخ همراه شویم.»

«هدف روشن است، آن هم جمع‌آوری ۱۱ میلیون یورو برای کمک به ۱.۳۵ میلیون نفر است. اطمینان داریم که کل ورزشکاران اسپانیا آستین بالا خواهند زد... پائو و من سهم خودمان را داده‌ایم و اطمینان داریم که این کار بهترین پیروزی ما خواهد بود.»

نادال اولین ورزشکار سرشناسی نیست که به میدان آمده است و راجر فدرر نیز روز چهارشنبه اعلام کرده بود که به خانواده‌های آسیب‌پذیر در سوییس یک میلیون فرانک سوییس کمک خواهد کرد.

هم لیونل مسی هم پپ گواردیولا نیز برای پشتیبانی از پزشکان و بیمارستان‌های شهر بارسلون یک میلیون یورو کمک کردند و کریستیانو رونالدو و مدیر برنامه‌اش خورخه مندز نیز تجهیزات سه بیمارستان در پرتغال را تأمین کردند.

© The Independent

بیشتر از ورزش