تیراندازی کودک دو ساله به والدین، با سلاحی که در کمد کنار تخت پیدا کرد

نوزاد سه هفته‌ای این زوج نیز هنگام حادثه در اتاق حاضر بود ولی آسیبی ندید

پلیس هویت مجروحان این حادثه را به رسانه‌ها نداده است- SCOTT OLSON / GETTY IMAGES VIA AFP

به گفته پلیس صبح چهارشنبه، ۱۲ مه، در حادثه‌ای غیرمنتظره، کودکی دو ساله بعد از برداشتن سلاحی از روی کمد کنار تخت، به والدین خود شلیک کرده و خود را مجروح کرد.

پدر ۲۵ ساله این کودک از ناحیه سر و مادر ۲۲ ساله‌اش از ناحیه پا مورد اصابت گلوله قرار گرفته‌اند. حادثه درست قبل از ساعت ۸ صبح چهارشنبه در خانه این زوج در خیابان نیو میدوز در شهر وست بت در ایالت مِین اتفاق افتاد.

جوئل مری، کلانتر شهرستان ساگاداهوک، به رسانه‌ها گفت این کودک سلاح را از روی کمد کنار تخت برداشته و به پدر و مادرش شلیک کرده و خودش هم از لگد سلاح به صورتش مجروح شده است.

هر سه نفر برای مداوا به بیمارستان مید کوست منتقل شده‌اند. پلیس تایید کرد اکنون حال این خانواده خوب است. آقای مری همچنین گفت جراحات وارده جدی نبوده است.

او همچنین افزود جراحت صورت پسربچه «جزئی بوده و بنا به اطلاعات او از بیمارستان ترخیص شده است».

پرس هرالد گزارش کرد نوزاد سه هفته‌ای این زوج نیز هنگام حادثه در اتاق حاضر بوده ولی آسیبی ندیده است. به گفته پلیس این نوزاد به مادربزرگش که در همان خانه زندگی می‌کند سپرده شد. مادربزرگ این نوزاد هنگام تیراندازی آنجا نبوده است.

آقای مری گفت: «اینکه پسرک چگونه توانسته سلاح را بلند کند و شلیک کند بسیار نگران‌کننده است و این موضوع در حال بررسی است. این اتفاق با همه آزاردهنده بودنش اما می‌توانست حتی پایانی فاجعه‌آمیزتر داشته باشد.»

او افزود: «خوشحالیم که جراحات وارده جدی‌تر نبوده است.»

پلیس این اسلحه را کلت نیمه‌خودکار ۹ میلی‌متری معرفی کرده است.

در همین حال دفتر دادستان شهرستان ساگاداهوک نیز همراه با پلیس محلی مشغول تحقیق درباره این حادثه است.

پلیس هویت مجروحان این حادثه را به رسانه‌ها نداده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این اتفاق باعث حیرت مردم محل شده است. شبکه تلویزیونی ایالت مین (WGME) از یکی از شهروندان بت به نام مت فرل نقل قول کرد که می‌گوید: «می‌دانم که همه می‌خواهند در خانه خود احساس امنیت کنند ولی حادثه‌ای که اینجا اتفاق افتاد دقیقا خلاف آن است.»

شهروند دیگری به نام رابین باکزکوسکی به این رسانه گفت: «والدین باید بدانند که سلاح پر را جایی که در دسترس کودک است رها نکنند. به هر دلیلی چنین ملاحظه‌ای در این مورد رعایت نشده است.»

آقای مری همچنین گفت با اینکه وقوع چنین اتفاق‌هایی نادر است «اما باید به عنوان هشداری برای عموم مردم باشد تا همه مطمئن شوند اسحله‌های خود را در جایی امن و قفل‌شده و دور از دسترس کودکان نگه دارند. او گفت: «طی ۱۲ سالی که کلانتر بوده‌ام، هیچ وقت با موردی مانند این مواجه نشده‌ام.» او هشدار داد: «اگر در خانه کودک دارید واقعا باید اسلحه خود را در کشو یا کمدی قفل‌دار نگه دارید یا قفل ماشه داشته باشید.»

در سال ۲۰۱۸، ۴ هزار و ۷۷۵ نفر بین سنین ۱۰ تا ۲۴ ساله قربانی قتل بودند که این تعداد معادل با میانگین روزانه ۱۳ نفر است. بنا به مطالعه مرکز جلوگیری از خشونت در بیمارستان کودکان فیلادلفیا، ۱.۷ میلیون کودک در ایالات متحده در خانه‌هایی زندگی می‌کنند که در آن‌ها سلاح‌های پر و قفل‌نشده وجود دارد. از هر سه خانه محل زندگی کودکان در یک خانه سلاح وجود دارد.

© The Independent

بیشتر از جهان