تام بردی بعد از ترک فوتبال آمریکایی از زندگی «کمی می‌ترسد»

تام بردی ۴۳ ساله، در رقابت مقابل تیم کانزاس سیتی چیفس برنده جایزه بهترین بازیکن زمین شد

بردی گفت هنوز به فکر بازنشسته شدن نیست- Mike Ehrmann/Getty Images/AFP

تام بردی اذعان داشت از پایان یافتن فعالیت حرفه‌ای خود در لیگ ملی فوتبال امریکایی، «کمی می‌ترسد.»

تام بردی برنده رکورد بی‌سابقه ۷ ابرجام بوده است و ۶ حلقه قهرمانی را با تیم نیوانگلند پاتریوتس و یکی را با قهرمانی با تیم فعلی خود، تمپا بی بوکانیرز، صاحب شده است.

این ورزشکار آمریکایی سال گذشته تیم پاتریوتس را به مقصد بوکانیرز ترک کرد و اولین فصل خود با تیم جدیدش را با بردن جایزه ابرجام در ماه فوریه به پایان برد.

تام بردی ۴۳ ساله، در رقابت مقابل تیم کانزاس سیتی چیفس برنده جایزه بهترین بازیکن زمین شد و به مسن‌ترین کوارتر بک بازی مبدل شد که در تاریخ لیگ ملی فوتبال امریکایی از آغاز حضور داشته است، در بازی ابرجام بازی کرده است، و برنده جایزه قهرمانی و نیز جایزه انفرادی شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تام بردی در قسمتی از پادکست رادیو هادینکی روز دوشنبه، ۱۰ مه، گفت: «هنوز چیزهای زیادی برای ارائه دارم. به نظرم توان و زمان زیادی را صرف تبدیل شدن به کوارتر بکی* عالی کرده‌ام و می‌کنم و به همین دلیل وقتی به پایان برسد، گرچه کمی از پایان یافتن آن می‌ترسم، ولی واقعا ایمان دارم هنوز فرصت‌های فراوانی برایم وجود خواهد داشت که به کارهایی بپردازم که در گذشته فرصتش را نداشته‌ام.»

او ادامه داد: «من یک بازیکن خارق‌العاده به دنیا نیامدم. کودک دو ساله‌ای نبودم که دنیا با موهبتی سرشار او را به فردی بی‌نظیر تبدیل کرده باشد. باید روندی را برای خود طی می‌کردم. لحظات معمولی بسیاری در زندگی خود داشته‌ام که یک جور خط پایه برای مقایسه ایجاد کرد... چیزهای زیادی در زندگی و بر اساس تجربه شخصی خود دارم که برای خیلی‌ها ملموس است. پس به نظرم تا حد زیادی در این زمینه جای پایم تثبیت شده است.»

در عین حال، بردی گفت هنوز به فکر بازنشسته شدن نیست.

او افزود: «به نظرم به آن لحظات آخری چنگ زده‌ام و احساس می‌کنم هنوز میل رقابت و تمرین سخت و قرار دادن تیمم در مسیر موفقیت، در من حضور دارد. چالش بزرگی را به جان خریدم که به تمپا رفتم. به نظرم آخر داستان هنوز نوشته نشده است.»

*[در فوتبال آمریکایی «کوارتر بک» بازیکنی کلیدی از تیم مهاجم است که پشت ردیف به‌خط شده تیم خود، هر بار پس از سوت شروع بازی توپ را دریافت می‌کند و می‌تواند یا خود با توپ به جلو بدود یا توپ را برای یکی از هم‌تیمی‌های جلوتر خود در زمین تیم مدافع پاس بفرستد. تام بردی از پرافتخارترین کوارتر بک‌های تاریخ این ورزش است.] 

© The Independent

بیشتر از ورزش