آتش‌بس سه روزه طالبان پس از کشتار دانش آموزان

فریدون خوزون، سخنگوی دفتر عبدالله عبدالله که ریاست شورای عالی آشتی ملی افغانستان را بر عهده دارد، از این تصمیم طالبان استقبال کرده است

طالبان می‌گوید به اقدام نیروهای دولتی واکنش نشان خواهد داد-ZAKERIA HASHIMI / AFP

دو روز پس از  بمب‌گذاری‌ها در خارج از یک مدرسه دخترانه در غرب کابل که ۶۸ کشته و ۱۶۵ زخمی بر جای گذاشت؛ طالبان به مناسبت فرا رسیدن عید فطر، آتش‌بس سه روزه اعلام کردند.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت حمله به مدرسه دخترانه را نپذیرفته است. اما معمولا چنین حمله‌هایی به طالبان نسبت داده می‌شود و دولت افغانستان نیز انگشت اتهام خود را به سوی طالبان نشانه رفته است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در روزهای اخیر خشونت‌ها در افغانستان به شدت افزایش یافته و طالبان حتی در ماه رمضان نیز به حمله‌های خود ادامه داده است. برخی بر این باورند که افزایش حمله‌های طالبان با بیانیه واشینگتن مبنی بر خارج کردن همه نیروهای آمریکایی از افغانستان در ارتباط است.

با این وجود محمد نعیم، سخنگوی طالبان در صفحه توییتر خود نوشت که این گروه آخر هفته جاری از آتش‌بس سه روزه پیروی می‌کند. او همچنین هشدار داده که اگر حمله‌ای از سوی نیروهای دولتی انجام شود، طالبان واکنش نشان خواهد داد.

فریدون خوزون، سخنگوی دفتر عبدالله عبدالله که ریاست شورای عالی آشتی ملی افغانستان را بر عهده دارد، از این تصمیم طالبان استقبال کرده است.

پیش از این نیز سابقه اعلام آتش‌بس در تعطیلات عید فطر در افغانستان وجود داشته است.

تعطیلات عید فطر بر اساس موقعیت رویت ماه در کشورهای مسلمان اعلام می‌شود و احتمالا چهارشنبه یا پنجشنبه آغاز خواهد شد.

بیشتر از جهان