شمار قربانیان حمله به مدرسه دخترانه کابل به بیش از ۶۰ نفر رسید

سخنگوی وزارت کشور افغانستان، طالبان را مسئول این کشتار اعلام کرد

شمار قربانیان حمله روز شنبه به مدرسه‌ دخترانه‌ای در غرب کابل به ٦٣ نفر رسید. به گزارش بی‌بی‌سی، بیشتر قربانیان دختران دانش‌آموزان بودند.

طارق آرین، سخنگوی وزارت کشور افغانستان، روز یکشنبه گفت که احتمالا شمار قربانیان بیش از این هم خواهد بود.

روز شنبه ۱۸ اردیبهشت، حوالی ساعت ۱۶، سه انفجار پی‌درپی میان دانش‌آموزان یک مدرسه دخترانه در غرب کابل رخ داد که در اثر آن، شماری از محصلان و مردم محلی که در آن منطقه زندگی می‌کردند یا به آنجا رفت‌وآمد داشتند، کشته و زخمی شدند.

به گفته وزارت کشور افغانستان، این حمله در «دشت‌برچی» میان دانش‌آموزان مدرسه دخترانه به‌وسیله خودرو بمب‌گذاری‌شده و دو مین مغناطیسی انجام شد و بیش از ۱۵۰ نفر از افراد محلی را هم زخمی کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شاه‌حسین مرتضوی، مشاور فرهنگی اشرف غنی، ضمن محکوم کردن این حادثه و مقصر دانستن طالبان، در صفحه فیس‌بوکش نوشت: «دفتر سیاسی طالبان در قطر باید مسدود شود. باید برای تردد رهبران سیاسی طالبان، محدودیت وضع شود. نام فرماندهان جنگی طالبان باید به لیست سیاه اضافه شود.»

هنوز شخص یا گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است. گروه طالبان در توییتی دست‌داشتن در این اقدامات تروریستی را تکذیب کرد.

وزارت خارجه آمریکا ضمن محکوم کردن این اقدام «وحشیانه»، با بازماندگان حادثه ابراز همدردی کرد و خواهان «پایان فوری خشونت و هدف قرار گرفتن بی‌معنای غیرنظامیان بی‌گناه» شد.

ملاله یوسف‌زی، برنده جایزه نوبل هم که در سال ۲۰۱۲ طالبان به سرش گلوله زدند، در توییتی با خانواده‌های قربانیان همدردی کرد.