قتل جوان همجنسگرای ۲۰ ساله در اهواز

پس از آشکار شدن هویت جنسی‌ علیرضا چندتن از افراد خانواده‌اش او را کشتند

به گزارش فعالان حقوق اقلیت‌های جنسی در ایران، یک مرد جوان در شهر اهواز، به دلیل همجنسگرا بودن به دست چند تن از اعضای خانواده‌اش به قتل رسیده است.

سازمان «شش‌رنگ» که اخبار مربوط به همجنسگراها و تراجنسیتی‌های ایران را پوشش می‌دهد، در گزارشی نوشت:«علی فاضلی منفرد معروف به علیرضا، همجنسگرای ۲۰ ساله، ساکن محله مسیر تصفیه شکر اهواز، روز سه‌شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ توسط چند تن از مردان خانواده‌اش به منطقه ‌برومی در اهواز برده شد و در روز چهارشنبه جسد او یافت می‌شود.»

این سازمان هم‌چنین گزارش داد که سه نفر در اهواز به اتهام قتل علیرضا فاضلی منفرد، جوان همجنسگرا، بازداشت شده‌اند.

بنا به گزارش سازمان شش‌رنگ، قاتلان این جوان ۲۰ ساله پس از ارتکاب به قتل، با مادر علیرضا تماس می‌گیرند و نشانی محل جسد را اطلاع می‌دهند.

بنا به این گزارش، قرار بوده است که علیرضا پس از فروختن گوشی تلفن همراه خود، چند روز بعد به کشور ترکیه سفر کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در گزارش شبکه شش‌رنگ آمده است که برادر ناتنی علیرضا پس از باز کردن پاکت حاوی کارت معافیت سربازی، متوجه گرایش جنسی علیرضا می‌شود. بر اساس این گزارش، روی کارت‌های معافیت که نظام وظیفه برای همجنسگرایان صادر می‌کند، دلیل معافیت بخش ۵ بند ۷ اعلام می‌شود که مشخص می‌کند فرد دارنده کارت همجنسگراست.

برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی نوشته بودند که علیرضا به دست برادر ناتنی و پسرعموهای خود به قتل رسیده است.

شبکه شش‌رنگ پیش از این درباره رویه ثبت خصوصی‌ترین اطلاعات مربوط به گرایش و رفتارهای جنسی همجنسگرایان به بهانه اجرای آیین‌نامه معافیت پزشکی، هشدار داده بود. 

گفته می‌شود که جسد علیرضا فاضلی منفرد هنوز در پزشکی قانونی است.

جامعه اقلیت‌های جنسی در ایران همواره با فشارها و تهدید‌های مستمر و مداوم روبه‌رو بوده است؛ خشونت و آزارهایی که نه تنها از سوی حکومت، بلکه از طرف خانواده درجه اول نیز بر اعضای این جامعه روا داشته می‌شود.