حسن نصرالله: نگران نباشید، ایران ضد متحدان خود سازش نمی‌کند

دبیر کل حزب الله لبنان: تجربه چهل ساله ثابت کرده در بدترین شرایط، ایران دوستان خود را تنها نگذاشته است

دبیرکل حزب‌الله لبنان روز جمعه در سخنانی به مناسبت روز جهانی قدس گفت تمامی محاسبات اسرائیل در ارتباط با ایران با شکست مواجه شده و در ادامه افزود، ایران از مرحله خطر عبور کرده و حساب کردن بر روی جنگ آمریکا با ایران به پایان رسیده است.

سیدحسن نصرالله در این سخنرانی که به‌طور زنده پخش شد، با اشاره به این که اولویت‌های جو بایدن رییس جمهوری جدید آمریکا متفاوت از اولویت‌های اسرائیل است، گفت شرط بندی برخی رژیم‌های عربی در خصوص جنگ آمریکا با ایران به بن بست خورده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش تسنیم، وی اضافه کرد: محاسبات آمریکا و اسرائیل در خصوص فعالیت‌های هسته‌ای ایران به بن بست خورده و بزرگترین واکنش ایرانی‌ها به حمله صورت‌گرفته به تاسیسات نطنز بالا بردن درجه غنی‌سازی اورانیوم بوده که باعث وحشت اسرائیل شده است.‎

دبیرکل حزب‌الله لبنان، گروه شبه‌نظامی شیعه مورد حمایت کامل جمهوری اسلامی که در صحنه سیاسی لبنان نیز حضور فعالی دارد، در ادامه سخنرانی خود تاکید کرد که تجربه همکاری چهل ساله ما با ایران ثابت کرده است این کشور متحدان خود را نمی‌فروشد.

وی به گفت‌وگوهای ایران و عربستان با میانجیگری عراق نیز اشاره کرد و گفت: ما با هر گفتگویی که در ایجاد آرامش در منطقه نقش داشته باشد موافقیم.  ایران ضد متحدان خود سازش نمی‌کند و کسانی که باید نگران این گفتگوها باشند متحدان ریاض هستند، نه متحدان تهران. وی افزود: تجربه چهل ساله ثابت کرده در بدترین شرایط، ایران دوستان خود را تنها نگذاشته است.

حسن نصرالله به حمله موشکی دوم اردیبهشت از سوی سوریه به نزدیکی تاسیسات هسته‌ای «دیمونا» در اسرائیل نیز اشاره کرد و گفت: موشک سوری که خود را به دیمونا رساند، نگرانی گسترده‌ای در اسرائیل ایجاد کرده است؛ ضمن این که اسرائیلی‌ها از عملیات در کرانه باختری و ورود نوار غزه به مسیر تحولات نیز واهمه دارند.

وی در بخش دیگری از سخنرانی خود به اختلاف فلسطینی‌ها و اسرائیل پرداخت و گفت: پراهمیت‌ترین موضوعی که باید در عرصه میدانی تثبیت شود، ورود نوار غزه و موشک‌هایش به خط درگیری‌ها است. این موضوع می‌تواند افق‌های بزرگی را در مسیر مقاومت باز کند.