زنی هنگام گشت‌زنی در پارکی در کلرادو طعمه خرس‌ها شد

اداره حیات وحش کلرادو گفت، خرس‌ها را به روش انسانی کشته، زیرا ایمنی انسان‌ها بالاترین اولویت این سازمان است

تصویری از خرس‌های قهوه‌ای در باغ وحشی در بلژیک- KENZO TRIBOUILLARD / AFP

در داخل شکم دو خرس بقایای انسان یافت شده است. ظن بر این است که این دو خرس آدمی را که در کلرادو برای راهپیمایی با  سگ‌هایش بیرون رفته بود، کشته و خورده‌اند.

مقامات حیات وحش ایالتی گفتند که روز جمعه جسد تکه‌‌پاره یک زن ۳۹ ساله را در حمله‌ای «نادر» در شمال دورانگو در جنوب غربی کلرادو پیدا کردند.

ماموران سپس یک خرس سیاه ماده ۱۰ ساله و دو توله یک ساله را در نزدیکی جسد زن پیدا کردند و ظن‌شان این است که آنها مسبب حادثه‌اند.

اداره پارک‌ها و حیات وحش کلرادو اعلام کرده است که یک آسیب‌شناس روز شنبه بقایای انسان را در شکم دو خرس سیاه کشف کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این سازمان روز یکشنبه در بیانیه مطبوعاتی گفت که هیچ بقایای انسانی در معده توله خرس یک‌ساله دوم که همراه با دو خرس دیگر کشته شد، به دست نیامد.

کوری چیک، مدیر منطقه‌‌ای اداره پارک‌ها و حیات وحش کلورادو، در اعلام نتایج کالبدشکافی گفت: «با غم دوست‌پسر، خانواده، و دوستان زنی که در این واقعه غم‌انگیز عزیزشان را از دست داده‌اند، شریک هستیم.»

«نمی‌توان با اطمینان دقیق نحوه و علت وقوع این حمله را تعیین کرد، اما مهم است که کسی قربانی را مسبب وقوع این حادثه ناگوار نداند.»

کالبدشکافی از بدن زن در روز سه شنبه انجام می‌شود و پزشک قانونی علت رسمی مرگ را شناسایی و بقایای جسد را شناسایی می‌کند.

به گفته دوست پسر این زن، اعتقاد بر این است که وی اوایل روز جمعه با سگ‌های خود به پیاده روی رفته بوده است. هویت قربانی اعلام نشده است.

شریک زندگی او پس از بازگشت به خانه در ساعت ۸:۳۰ جمعه شب و نیافتن دوست‌دخترش و سگ‌های او، جست‌وجو را آغاز کرد. یک ساعت بعد، جسد وی را در بزرگراه محلی پیدا کرد.

ماموران حیات وحش تشخیص دادند که به دلیل «نشانه‌های آشکار خوردن گوشت بدن قربانی و پراکندگی موهای خرس در محل»، حادثه احتمالاً در نتیجه حمله خرس رخ داده است.

اداره پارک‌ها و حیات وحش کلرادو اعلام کرد که هر سه حیوان را مطابق با بخشنامه‌های خود کشته است، و گفت سلامت و ایمنی انسان‌ها بالاترین اولویت این سازمان است.

آقای چیک گفت: «هرگاه خرسی انسانی را زخمی کند یا بکشد، ما او را از بین می‌بریم تا این حادثه برای دیگری رخ ندهد.» وی افزود: «ما به روش انسانی خرس‌ها را کشتیم.»

«خرس‌ها بارها و بارها به منبع غذایی خود برمی‌گردند. خرسی که ترسش از انسان ریخته باشد، جانور خطرناکی است. و این خرس داشت به توله‌هایش یاد می‌داد که انسان منبع غذایی است، نه چیزی كه از آن بترسند و از آن پرهیز کنند.»

آسیب‌شناس حیات وحش در معاینات اولیه چیزی غیرعادی درباره خرس‌ها پیدا نکرد و به نظر می‌رسد که همگی با ذخیره چربی کافی، در سلامت بوده‌اند.

با این حال، بررسی بیشتر هیستوپاتولوژی و آزمایش هاری تا دو هفته طول خواهد کشید تا علایم بیماری یا احتمال وجود سایر ناهنجاری‌ها به طور کامل بررسی شود.

دان پرنزلو، مدیر اداره پارک‌ها و حیات وحش کلرادو، گفت: «هر زمان که جانوری را می‌کشیم، سوالات زیادی مطرح می‌شود که آیا این کار ضروری بوده است یا نه.»

«ما مسئولیت‌های زیادی در قبال منابع طبیعی ایالتی داریم، اما وظیفه مهم‌تر ما مدیریت این منابع به گونه‌ای است که امنیت شهروندان کلرودا و بازدیدکنندگان از پارک را در اولویت قرار دهد.»

© The Independent

بیشتر از جهان