بیش از ۱۵ نفر در ارتباط با فایل صوتی ظریف ممنوع‌الخروج شدند

دادستان تهران از برخورد قانونی با منتشرکنندگان این فایل صوتی خبر داد

پس‌لرزه‌های انتشار جنجال‌برانگیز فایل صوتی محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران همچنان ادامه دارد و در آخرین مورد، گزارش‌ها از ممنوع الخروج شدن بیش از ۱۵ نفر در این ارتباط حکایت دارد.

خبرگزاری ایسنا روز پنجشنبه از قول یک منبع آگاه در قوه قضاییه که هویت او را فاش نکرده است گزارش داد، ۱۵ نفر از عوامل مرتبط با مصاحبه اخیر خبرنگار ریاست جمهوری با ظریف در پرونده انتشار آن اظهارات ممنوع الخروج شدند.

یک منبع مطلع در قوه قضاییه به خبرگزاری صداوسیما نیز گفته است، حدود ۲۰ نفر از عوامل مرتبط با مصاحبه مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری با وزیر خارجه در پرونده انتشار صوت محرمانه، از سوی دستگاه قضایی ممنوع الخروج شدند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پیشتر در روز پنجشنبه، حسام‌الدین آشنا از ریاست مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری برکنار شد. خبرگزاری تسنیم وابسته به سپاه و برخی نیروهای نزدیک به طیف تندروی درون حاکمیت حسام‌الدین آشنا را مسئول افشای فایل صوتی می‌دانند.

دادستان تهران از برخورد قانونی با منتشرکنندگان فایل صوتی مذکور خبر داده است.

علی القاصی مهر در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما گفته است: «در ارتباط با انتشار محتویات فایل صوتی در فضای رسانه و برخی شبکه‌های ضدانقلاب، پرونده‌ای در دادسرای امنیت تشکیل شده است.»

به گفته او، دستورات لازم در این خصوص به دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی داده شده تا «نسبت به شناسایی عوامل و مرتکبین انتشار فایل صوتی و افرادی که احیانا آن را در اختیار شبکه‌های ضدانقلاب و افراد بدون صلاحیت قرار داده‌اند» اقدام شود.

مصاحبه با محمدجواد ظریف، که در روز ششم اسفند ۱۳۹۹ و در قالب برنامه‌ای با عنوان «تاریخ شفاهی دولت تدبیر و امید» ضبط شده بود، اخیراً توسط رسانه‌های خارج از کشور منتشر شد و واکنش‌های گسترده‌ای در داخل و خارج از کشور به دنبال داشت.

اظهارات وزیر خارجه دولت حسن روحانی در مورد سیاست خارجی جمهوری اسلامی، نقش سپاه پاسداران و روسیه در تخریب برجام و انتقاد از نادیده‌گرفتن منافع ملی از سوی قاسم سلیمانی فرمانده کشته شده نیروی قدس، واکنش‌های بسیاری در پی داشت.