منچستریونایتد و آرسنال؛ دو تیم دیگر انگلیسی و موفق در مسابقات اروپایی

آرسنال میتواند با حضور در دیدار پایانی و قهرمانی در این رقابت‌ها، سهمیه ورود مستقیم به لیگ قهرمانان فصل بعد را کسب کند

درگیری مگوایر مدافع یونایتد و لاکازت مهاجم آرسنال در جریان دیدار دو تیم - Shaun Botterill / POOL / AFP

با تمامی مشکلاتی که سال ۲۰۲۱ برای اکثر تیم‌های فوتبال از لحاظ مالی داشته  و آن‌ها را تا مرز ورشکستگی کشانده است، اما به نظر می‌رسد برای تیمهای انگلیسی به شکل دیگه رقم خورده است و این فصل از رقابت‌های فوتبال برای آنها بسیار خوب سپری می‌شود. حضور تیم‌های مطرح انگلیسی در مرحله نیمه‌پایانی مسابقات اروپایی دلیلی براین امر است: لیگ قهرمانان اروپا با حضور چلسی و منچسترسیتی در مرحله نیمه‌نهایی، و حالا حضور منچستریونایتد و آرسنال در نیمه‌نهایی مسابقات لیگ اروپا.

 اگرچه که تیم فوتبال آرسنال در لیگ جزیره نتایج بسیار ناامید کننده‌ای با آرتتا کسب کرده است، اما در مسابقات لیگ اروپا نمایش خوبی داشته و امیدوار است که با شکست دادن تیم فوتبال ویارئال از اسپانیا در نیمه‌نهایی و رسیدن به فینال، بخشی از ناکامی‌های خود را در این فصل جبران کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آرتتا همراه با آرسنال در رده نهم جدول رده‌بندی لیگ جزیره قرار دارد و با توجه به بازی‌های پیش رو، بعید به نظر می‌رسد که شانسی برای کسب سهمیه در فصل بعد داشته باشد و میتواند با حضور در دیدار پایانی و قهرمانی در این رقابت‌ها، سهمیه ورود مستقیم به لیگ قهرمانان فصل بعد را کسب کند. البته مشکلات مالکیت تیم نیز در این روزها سر وصدای زیادی به پا کرده و هواداران خواستار کناره‌گیری مالک امریکایی باشگاه شده‌اند. 

بدون شک مسابقه آرسنال در مقابل ویارئال نسبت به دیگر دیدار نیمه‌نهایی این رقابت‌ها بازی ساده‌تری خواهد بود و آرسنال از شانس بیشتری برای رسیدن به دیدار پاپانی نسبت به منچستریونایتد برخوردار است. اما منچستر یونایتد نیز دیگر تیم موفق انگلیسی در بازی‌های اروپایی است. این تیم پس از حذف در مرحله گروهی لیگ قهرمانان به این لیگ نقل مکان کرد و حالا در مرحله نیمه‌پایانی حضور دارد و باید مقابل تیم فوتبال آ.اس. رم قرار گیرد.

تقابل هنریک مخیتاریان و کریس اسمالینگ مقابل یونایتد که سابقه حضور در تیم منچستر را در سال‌های نه چندان دور در کارنامه دارند، می‌تواند به جذابیتهای مسابقه اضافه کند. به نظر می‌رسد که یونایتد از قهرمانی در لیگ برتر انگلستان ناامید شده است و قهرمانی در این مسابقات می‌تواند هدیه خوبی به طرفداران بیشمار آن در سرتاسر دنیا باشد. 

سولسشر امیدوار است که بازیکنان کلیدی تیم مانند پوگبا، راشفورد و برونو فرناندز، نمایش همیشگی خود را ارائه دهند تا بتوانند به راحتی از این مرحله عبور کنند. اما اظهار نظر عجیب او پیش از بازی روز پنجشنبه مقابل رم تا حدی برایش دردسر ساز شد. او در اظهار نظری عجیب عنوان کرد که تیم رم را به خوبی نمی‌شناسد و بازی‌های آن را زیاد ندیده است، اما نمایش خوبی در دو بازی مقابل آژاکس ارائه داده است.

این سخن خشم هواداران تیم پرطرفدار رم را برانگیخت با نصب بنرهایی در شهر که روی آنها نوشته شده بود «کاری کنید که نام ما را به خاطر بسپارند»، جواب سرمربی نروژی منچستر را دادند و به این ترتیب از بازیکنان خود خواستند تا تمامی تلاش خود را برای شکست منچستر به‌کار گیرند. سولسشر معتقد است که رویدادهای هفته اخیر و مسائل سوپر لیگ اروپا روی کار تیمی منچستریونایتد تأثیری نداشته است و هدف تیم این است که سال جاری را به بهترین شکل ممکن به پایان برساند.  

بیشتر از ورزش