جدایی پرخرج تاتیانا از فرخاد: سهم مرا پنهان کردند

میلیاردر روس متهم است که به همدستی پسرش، داریی خود را از همسرش مخفی کرد

خانم احمدوا تاکنون حدود ۵ میلیون پوند دریافت کرده است - divorce.jpg SLAVEN VLASIC / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / GETTY IMAGES VIA AFP

همسر سابق یک میلیاردر روس که سعی دارد از پرونده طلاق خود ۴۵۰ میلیون پوند پول دریافت کند، در یک دادگاه عالی مقابل پسر بزرگش پیروز شده است.

تاتیانا احمدوا، همسر سابق خود فرخاد احمدوف، تاجر ۶۵ ساله را به پنهان کردن دارایی‌های خود، و پسر ۲۷ ساله‌اش تیمور احمدوف را به «مباشرت» با پدرش متهم کرده است. 

روز چهارشنبه یک قاضی تایید کرد که پدر و پسر با هم در برابر خانم احمدوا همکاری کرده‌ و مبالغ بسیار زیادی را به پسر بزرگشان منتقل کرده‌اند. 

تیمور احمدوف که در لندن تجارت می‌کند، با رای خانم قاضی گوینت نولز به پرداخت حدود ۷۵ میلیون پوند به خانم احمدوا محکوم شد.  

خانم احمدوا پس از صدور این حکم در بیانیه‌ای گفت: «محاکمه امروز نتیجه‌ ناگزیر عملکرد فرخاد است که از اول حاضر نشد درست رفتار کند.»

فرهاد احمدوف در پاسخ گفت: «با توجه به قضاوت نادرست و اشتباه در اصل پرونده، رای دادگاه لندن برای رسیدگی به «گناهان» پدر از طریق پسر بی‌گناه و وفادارش، کاملاً قابل پیش‌بینی بود.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نماینده تیمور احمدوف اضافه کرد: «تیمور هم مانند میلیون‌ها جوان دیگر وسط دعوا‌های پدر و مادرش گیر افتاده است. او هرگز قصد نداشت طرف کسی را بگیرد، اما به ناچار وارد این گرداب اختلافات خانوادگی تلخ شد.» 

«اقدامات بعدی او تنها به قصد پایان دادن به اختلافات بین پدر و مادرش صورت گرفتند.» 

«او اساساً با این رای مخالف است، اما اگر به توافقی منطقی بین پدر و مادرش، که هر دو برای او عزیز هستند، منجر شود، از آن استقبال می‌کند.»

قاضی نولز، ادله ارائه شده در پرونده مادر و پسر در دادگاه خانواده در دادگاه عالی لندن را نیز بررسی کرده بود.

او در رایی کتبی اظهار کرد: «خانواده‌های خوشبخت همه شبیه همند، اما نارضایتی‌های خانواده‌های ناراضی منحصر به هر یک آنان است. با عرض معذرت از تولستوی، خانواده احمدوف یکی از بدبخت‌ترین خانواده‌هایی است که تا به حال در دادگاه من پا گذاشته است.»  

خانم احمدوا که اهل روسیه است اما در لندن زندگی می‌کند، در اواخر سال ۲۰۱۶ با رای یک قاضی بریتانیایی دیگر صاحب ۴۱.۵ درصد از ثروت یک میلیارد پوندی آقای احمدوف شد.

آقای قاضی هادون-کیو، ناظر جلسه دادرسی در لندن، گفت که او باید ۴۵۳ میلیون پوند دریافت می‌کرد، که بالاترین میزان در نوع خود در بریتانیا بود. 

اما قضات شنیده‌اند که خانم احمدوا تاکنون حدود ۵ میلیون پوند دریافت کرده است و آقای احمدوف «با اراده خود» حتی یک شاهی هم پرداخت نکرده است. 

به گفته خانم احمدوا، همسر سابق وی سعی کرده است دارایی‌هایش را از دسترس او خارج کند و او برای دستیابی به آنچه به او تعلق دارد، در بریتانیا و خارج از آن اقدام قانونی کرده است.

آقای احمدوف اما استدلال کرده است که چون او و همسر سابقش هیچ‌یک تبعه بریتانیا نیستند و در بریتانیا ازدواج نکرده‌اند، یک قاضی بریتانیایی نباید در این مورد تصمیم بگیرد.

خانم احمدوا قبلاً هم بابت چند حساب سپرده در لیختن‌اشتاین که آقای احمدوف به آن‌ها پول واریز کرده بود، با قانون درگیر شده است.

قاضی نولز دریافت که آقای احمدوف یک ابرقایق تفریحی به نام «لونا» به ارزش ۳۴۰ میلیون پوند، و مجموعه‌ای از آثار هنری به ارزش تقریبی ۱۱۰ میلیون پوند را به صاحب چند حساب سپرده در لیختن‌اشتاین منتقل کرده بود.

این قاضی در حکمی که روز چهارشنبه منتشر شد، گفت که تیمور احمدوف صادق نبوده، دروغ گفته بوده و «مباشر پدرش» بوده است.

او گفت: «این زن قربانی دسیسه‌ها و نقشه‌هایی شده که برای کوتاه کردن دست او از ثروت شوهر طراحی شدند.»

«پسر بزرگ آن‌ها، تیمور، در ادله شفاهی خود تأیید كرد كه شوهر ترجیح می‌دهد تمام دارایی‌اش آتش بگیرد اما یک شاهی آن به همسر سابقش نرسد.»

«متاسفانه، آن نقشه‌ها با اطلاع و کمک فعال تیمور اجرا شدند.»

«من ادعای او را که تنها واسط پدرش بوده است، رد می‌کنم؛ شواهد خلاف آن را نشان می‌دهند.»

«تیمور در بیانات خود به من گفت كه به پدرش كمک كرده تا در برابر ادعا‌های مادرش، از دارايی‌های خود محافظت كند.»

«او در واقع مباشر پدرش بوده است.»

وی افزود: «انتقال مبالغ بسیار زیاد پول به تیمور در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶، ناشی از تمایل شدید شوهر به خارج کردن دارایی‌های خود از دسترس همسرش بوده است.» 

گزارش‌های بیشتر از انجمن مطبوعات

© The Independent

بیشتر از زندگی