فینال تنیس بارسلونا: نادال، سیتسیپاس وانتقام سخت کاراتسف از جوکوویچ

تاکنون نادال و سیتسیپاس ۸ بار در رقابت‌های تنیس با یکدیگر روبه‌رو شده‌اند که نادال در ۶ مسابقه به پیروزی رسیده است

رافائل نادال مرد شماره سه تنیس جهان - Josep LAGO / AFP

رقابت‌های تنیس ۵۰۰ امتیازی بارسلونا در مرحله پایانی امروز پیگیری خواهد شد و رافايل نادال اسپانیایی، مرد شماره ۳ تنیس جهان و رکوردار این مسابقات، رودرروی سیستسیپاس جوان و تنیسور آماده این روزهای دنیای تنیس قرار خواهد گرفت.

آخرین تقابل این دو تنیسور به مسابقات تنیس آزاد استرالیا در سال جاری بر می‌گردد که سیتسیپاس موفق شد در یک بازی به‌یاد‌ماندنی در حالی که دو ست را مغلوب شده بود، سه ست بعدی را پیروز شود و نادال را از دور مسابقات کنار زند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نادال مشخصاً در این رقابت به دنبال کسب پیروزی و قهرمانی است و قصد دارد تا با یک نمایش قدرتمندانه انتقام آن مسابقه را نیز بگیرد. او در مرحله نیمه‌نهایی به راحتی  هموطن خود، پابلو کارنیو بوستا را در دو ست مغلوب کرد و پای به دیدار نهایی گذاشت. تاکنون نادال و سیتسیپاس ۸ بار در رقابت‌های تنیس با یکدیگر روبه‌رو شده‌اند که نادال در ۶ مسابقه به پیروزی رسیده است. این دو تنیسور در سال ۲۰۱۸ نیز در همین مسابقات تنیس بارسلونا و در دیدار پایانی بایکدیگر به رقابت پرداخته بودند و نادال ۶-۲ ۶-۱ پیروز شده بود. در صورت پیروزی، نادال کسب سیزدهمین عنوان قهرمانی خود را در این مسابقات جشن خواهد گرفت. 

اما از مسابقات تنیس در بارسلونا که فاصله بگیریم، نگاه‌ها به صربستان معطوف است و مسابقات ۲۵۰ امتیازی در بلگراد. نواک جوکوویچ، مرد شماره یک تنیس جهان که خودش بنیانگذار این مسابقات نیز بوده است، اما این روزها زیاد آماده به نظر نمی‌رسد، در مرحله نیمه پایانی به مصاف اصلان کاراتسفی رفت که شاید پدیده مسابقات تنیس در سال ۲۰۲۱ نیز باشد. کاراتسف در مسابقات تنیس آزاد استرالیا  در مرحله نیمه پایانی مقابل جوکوویچ قرار گرفته بود و مسابقه جوکو به راحتی او را شکست داد. اما این مسابقه شرایط متفاوتی داشت و کاراتسف نمایش بهتری از خود نشان داد و موفق شد در سه ست جوکویچ را در زادگاهش و در زمینی که به اسم او نامگذاری شده بود، شکست دهد و انتقام سختی از او بگیرد.

در دیگر مسابقه این مرحله، متئو برتینی از ایتالیا موفق شد تارو دانیل، تنیس‌باز اهل ژاپن را در سه ست مغلوب کند و در فینال، حریف کاراتسف جوان شود. این دومین حضور کاراتسف در فینال مسابقات تنیس در سال جاری است. او در مسابقات ۵۰۰ امتیازی دوبی نیز به قهرمانی رسیده است و پس از روبلف، به نظر می‌رسد که او نیز به عنوان تنیسور دیگری از روسیه، حرفهای زیادی برای گفتن در سال ۲۰۲۱ داشته باشد.

بیشتر از ورزش