مردان کهنسال رونق‌بخش بازار لوازم آرایشی در ژاپن

یک شرکت مراقبت‌های شخصی به نام به «شیسه‌یدو»، فیلترهای آرایشی مجازی برای مردان منتشر کرده است

« ویروس کرونا شرایطی ایجاد کرده که مردان عرصه کسب‌وکار بیشتر مراقب پوستشان باشند» - KENA BETANCUR / AFP

مردان عرصه کسب وکار در ژاپن، برای بهبود ظاهر خود در جلسات مجازی، بیش از پیش به آرایشگاه‌ می‌روند و محصولات زیبایی می‌خرند. بدین ترتیب صنعت رو به افول لوازم آرایشی که همچون سایر بخش‌های صنعت در این همه‌گیری زمین‌گیر شده بود، جانی تازه یافته است.

تاکوما تزوکا، صاحب یک آرایشگاه در توکیو، در مصاحبه با آسوشیتدپرس گفت که مردان عرصه تجارت که در سنین ۴۵ تا ۶۰ ساله قرار دارند، به این دلیل به آرایشگاه می‌آیند که «حس می‌کنند باید چهره خود را بهسازی کنند».

او گفت که فعالان کسب‌وکار در جلسه‌‌های مجازی، بیشتر از قبل تصویر چهره خود را می‌بینند و به همین دلیل، کم‌کم بیشتر به ظاهرشان اهمیت می‌دهند.

ماه گذشته، یک شرکت مراقبت‌های شخصی به نام به «شیسه‌یدو»، فیلترهای آرایشی مجازی برای مردان منتشر کرد. این شرکت اعلام کرد پس از آن که فیلترهای آرایشی سال گذشته‌اش برای جلسات مجازی زنان، به بازار آمده،  تقاضا برای فیلترهای مردان هم افزایش یافته است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

«اونو»، زیرشاخه مراقبت‌های شخصی مخصوص مردان شیسه‌یدو، در دوران همه‌گیری رشد دورقمی داشته است. یوشی‌یوکی ماتسوئو، معاون نشان تجاری اونو، در مصاحبه با آسوشیتدپرس گفت: «به گمانم ویروس کرونا شرایطی ایجاد کرده که مردان عرصه کسب‌وکار بیشتر مراقب پوستشان باشند.»

در ایالات متحده نیز این روند کم‌کم آشکار می‌شود. مردان این کشور هم بیش از پیش به لوازم آرایشی روی می‌آورند تا در جلسات مجازی، لک‌‌وجوش‌های صورت خود را بپوشانند.

پرگرین پروِز و متیو رودریگز، بنیانگذاران نشان تجاری محصولات زیبایی مردان موسوم به «ترایب کازمتیکس»، در مصاحبه با سی‌بی‌اس نیوز گفتند که بیشترِ مردان، «می‌خواهند ظاهرشان بهتر شود». فروش این شرکت در شش ماهه منتهی به ماه مارس، ۱۲۰ درصد رشد داشته است.

استریکس، نشان تجاری دیگری در عرصه لوازم آرایشی مردانه است که به گزارش واشینگتن‌پست، نرخ فروش و بازدید تارنمای آن در ماه ژوئن و مه پارسال، به شدت افزایش  داشته است. جون شاناهان، کارشناس ارشد بازاریابی استریکس، در یک مجموعه ویدیو به مردان آموزش می‌دهد که چطور در جلسات مجازی ظاهر بهتری داشته باشند.

© The Independent

بیشتر از زندگی