عضو سابق شیاطین سرخ: این بدترین شکل زورگویی است

شش تیم لیگ برتر انگلستان در واکنش به موج اعتراض، از شرکت در سوپرلیگ اروپا منصرف شدند

نیکی بات، مربی فوتبال- CLIVE ROSE / POOL / AFP

نیکی بات منچستر یونایتد، باشگاه سابقش، را به خاطر تصمیم برای پیوستن به سوپرلیگ اروپایی مورد انتقاد شدید قرار داده است.

شیاطین سرخ همراه با شش تیم عمده انگلستان سه‌شنبه شب از سوپرلیگ اروپایی که تنها ۴۸ساعت از اعلام ایجاد آن می‌گذشت، خارج شدند.

در حالی که تمامی لیگ‌های برتر از قصدشان برای پیوستن به سوپرلیگ منصرف شده‌اند، بات می‌گوید تنها عذرخواهی از هواداران فوتبال کافی نیست.

او در گفت‌وگو با شبکه اسکای گفت: «صادقانه بگویم فکر نمی‌کنم عذرخواهی راه خوبی باشد. فکر می‌کنم آنچه رخ داد نباید اتفاق می‌افتاد. به نظر من این بدترین نوع قلدری از طرف صاحبان قدرت بود. به همین دلیل اینکه پوزش بخواهند یا نه از نظر من ربطی به قضیه ندارد.»

بات ۴۶ ساله که میان سال‌های ۱۹۹۲ و ۲۰۰۴ به مدت دوازده سال در تیم منچستر یونایتد بازی کرد، هشت سال پس از ترک باشگاه اولد ترفورد، به عنوان مربی به آن بازگشت.

اما ماه گذشته بات پس از ایفای نقش‌‌هایی متفاوت در تیم رزرو و بخش‌های آموزشی غول‌های فوتبال انگلستان، اعلام کناره‌گیری کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در نتیجه، اکنون بات با توجه به فاصله میان او و باشگاه می‌تواند با صراحت در مورد تصمیم جنجالی شش کارفرمای سابقش مبنی بر پیوستن به سوپرلیگ اظهار نظر کند.

او در پاسخ به این سئوال که چقدر طول خواهد کشید تا «گلِیزِرز»، مالک منچستر یونایتد بار دیگر اعتماد طرفداران باشگاه را جلب کنند، گفت: «زمانی بسیار طولانی و نمی‌دانم چطور امکان‌پذیر خواهد بود. جلب اعتماد مجدد پس از آنکه مدت‌ها در خفا علیه آنها کار کرده‌اید، دشوار است.» 

او افزود: «مشکل خواهد بود و نمی‌دانم چگونه می‌خواهند این کار را بکنند. فکر می‌کنم این روش برخی از این بازرگانان است. آنها در خفا عمل می‌کنند و هرچه را که درست می‌دانند انجام می‌دهند، اما آنچه به نظر من تکان‌دهنده است این است که آنها هیچگونه اهمیتی برای هوادارانی که این ورزش را در چنین جایگاه والایی قرار داده‌اند قائل نیستند. این ورزش بدون هوادارانش هیچ چیز نیست و به نظر من برآورده نکردن خواست آنها خطرناک است.» 

بات گفت: «بنابراین این درسی بود برای اشخاصی که به این کشور و به باشگاه‌های قدرتمند فوتبال می‌آیند و فکر می‌کنند چون بسیار ثروتمند هستند می‌توانند هرچه می‌خواهند بکنند. ظرف چند ساعت گذشته این کشور ثابت کرده که چنین نیست.»

قرار است منچستر یونایتد نخستین بازی خود را پس از اعلام سوپرلیگ اروپایی روز یکشنبه بعدازظهر با لیدز یونایتد انجام دهد.

© The Independent

بیشتر از فوتبال