یونایتد می‌تواند قهرمان لیگ اروپا شود

یونایتد پیش از این نیز با مورینیو به این عنوان رسیده است، و حالا این بار سولسشر شانس یافته است تا در این فصل بالاخره یک عنوان را با یونایتد به دست آورد

پل پوگبا هافبک فرانسوی تیم فوتبال منچستریونایتد - CRISTINA QUICLER / AFP

رقابت‌های لیگ اروپا به مرحله نیمه نهایی خود نزدیک می‌شود و در هفته جاری تکلیف تیم‌های راه یافته به مرحله نیمه نهایی مشخص خواهد شد. تیم یونایتد که در این هفته‌ها شرایط آرامی را سپری می‌کند، در بازی رفت مقابل گرانادا از اسپانیا قرار گرفت و به یک پیروزی ارزشمند دو بر صفر رسید و حالا در بازی برگشت در اولدترافورد کار ساده‌تری پیش رو خواهد داشت، زیرا فقط در دو جبهه مشغول به رقابت با دیگر تیم‌ها است: لیگ جزیره و لیگ اروپا. 

در لیگ برتر انگلستان، سولسشر نتایج قابل قبولی کسب کرده است و هم اکنون در رده دوم جدول قرار دارد و با توجه به آن که با تیم صدر نشین ۱۴ امتیاز اختلاف دارد، عملاً به نظر نمی‌رسد که شانس زیادی برای قهرمانی خود قایل باشد. اما برخلاف این نظر، برونو فرناندز،‌هافبک پرتغالی این تیم، معتقد است که کار آنها تمام نشده است و هنوز زود است که سیتی را قهرمان لیگ برتر بدانند، باید به تلاش خود ادامه دهند و هنوز هم می‌توانند بخت قهرمانی داشته باشند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

فرناندز در این فصل از رقابت‌ها یکی از بازیکنان اصلی و تأثیرگذار یونایتد بوده است و در فصل گذشته نیز به عنوان بهترین بازیکن سال این باشگاه از نگاه هواداران آن تیم انتخاب شد. او معتقد است که تیم یونایتد برای قهرمانی و گرفتن جام ساخته شده است و برای رسیدن به این امر نیاز به تمرین و اتحاد بیشتر بین بازیکنان است. بر این مبنا، چنین پیداست که تمام تمرکز یونایتد و بازیکنان آن معطوف به مسابقات لیگ اروپا باشد؛ جایی که به نظر می‌رسد تنها بخت قهرمانی‌ خود را در آن می‌بینند. یونایتد پیش از این نیز با مورینیو به این عنوان رسیده است، و حالا این بار سولسشر شانس یافته است تا در این فصل بالاخره یک عنوان را با یونایتد به دست آورد. 

بی‌تردید یونایتد در این فصل از رقابت‌ها در خط دفاعی مشکلات بسیاری داشته است و ضعف در این ناحیه موجب شده است تا امتیازهای حساسی را از دست بدهند و از کورس قهرمانی با سیتی عقب افتند. یونایتد برای حضور قوی‌تر در فصل بعد مسابقات باید به دنبال یک مدافع مطئمن باشد تا بتواند در کنار هری مگوایر زوج قدرتمندی پدید آورد. گفته‌ها حاکی از آن است که یونایتد به شدت به دنبال جذب رافائل واران، مدافع فرانسوی کنونی مادرید است. 

تیم فوتبال یونایتد پس از ریو فردیناند و نمانیا ویدیچ که سال‌ها در آن قدرت‌نمایی کردند، هنوز نتوانسته است یک زوج مناسب و قابل‌اعتماد در خط دفاعی خود داشته باشد و این موضوع برای آن تیم در فصل آینده در اولویت قرار دارد، زیرا لیندلف و اریک بایی نتوانسته‌اند کارنامه خوبی از خود به جای بگذارند. البته به نظر می‌رسد که در پست وینگر نیز به دنبال جذب سانچو از دورتموند باشد. یونایتد در فصل گذشته نیز خواهان به‌خدمت‌گیری این بازیکن انگلیسی بود، اما با توجه به مبلغ زیاد درخواستی از سوی باشگاه آلمانی، این انتقال انجام نشد و حال با توجه به مشکلات مالی تیم‌ها، امیدوار است بتواند در تابستان او را با مبلغی پایین‌تر به خدمت گیرد.

یونایتد در بازی برگشت مقابل گرانادا، مگوایر، کاپیتان و مدافع اصلی خود در خط دفاعی را به علت دریافت کارت زرد در مسابقه قبلی و محرومیت، در اختیار نخواهد داشت. برنده این دیدار می‌باست در مرحله نیمه‌نهایی مقابل برنده بازی آژاکس و آ.اس. رم قرار گیرد. تیم رم در بازی رفت در هلند موفق شد تیم آژاکس را دو بر یک شکست دهد. 

بیشتر از ورزش