سیمپسون‌ها ناکامی سوپرلیگ‌ را پیش‌بینی کرده بودند

شوخی هوادارن فوتبال با سوپرلیگ اروپا

«خانواده سیمپسون‌» یک مجموعه پر بیننده است- Alberto E. Rodriguez / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / Getty Images via AFP

هواداران فوتبال به شوخی می‌گویند مجموعه «خانواده سیمپسون‌»، «فروپاشی مُسلَم» سوپرلیگ اروپا را «پیش‌بینی» کرده بود.

این کارتون بسیار طولانی و ادامه‌دار، در سال‌های اخیر به دلیل صحنه‌هایی که به نظر می‌رسد وقایع مهم جهان را از سال‌ها یا حتی دهه‌ها قبل از وقوع پیش‌بینی کرده، مشهور شده است. از جمله این رویدادها، انتخاب دونالد ترامپ به ریاست‌جمهوری ایالات متحده بوده است.

یکشنبه شب (۱۸ آوریل) اعلام شد ۱۲ باشگاه ممتاز اروپایی از جمله شش باشگاه عضو لیگ برتر انگلستان (آرسنال، چلسی، لیورپول، منچسترسیتی، منچستریونایتد و تاتنهام هاتسپر) تصمیم دارند از جام باشگاه‌های اروپا جدا شوند تا خود مسابقات میان‌هفته‌ای سودآوری ترتیب دهند. قرار بود ۱۲ «عضو مؤسس» در این لیگ حضور دائمی داشته باشند و هرگز از این مسابقات کنار گذاشته نشوند.   

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کارشناسان، بازیکنان، مدیران باشگاه‌ها و هواداران فوتبال، این طرح جدید را محکوم کردند. روز سه‌شنبه (۲۰ آوریل)، این «شش باشگاه بزرگ» لیگ برتر اعلام کردند از لیگ خارج می‌شوند ولی حالا به نظر می‌رسد که تصمیم خود منصرف شده‌اند.

تقریبا بلافاصله، مسیر گفت‌وگوهای هواداران فوتبال در فضای مجازی عوض شد و بسیاری از آنان، صحنه‌ای از قسمت «بارت پس از تاریکی هوا» از فصل هشتم مجموعه خانواده سیمپسون را به اشتراک گذاشتند؛ در این صحنه، «بابابزرگ» ابی سیمپسون، وارد روسپی‌خانه‌ای می‌شود و همین که کلاهش را برمی‌دارد، نوه‌اش بارت را در سرسرا می‌بیند. بابابزرگ بلافاصله برمی‌گردد،‌ کلاهش را بر سر می‌گذارد و یک راست از در بیرون می‌رود.

این ویدیو بارها در رسانه‌های اجتماعی دست به دست شده است. یک نفر در توصیف آن در توییتر نوشته است: «باورم نمی‌شود خانواده سیمپسون حتی ناکامی سوپرلیگ را هم پیش‌بینی کرده است.»

یکی دیگر به شوخی نوشته بود: «خدای من! باورم نمی‌شود خانواده سیمپسون سوپرلیگ اروپا را هم پیش‌بینی کرده است.»

حتی ایمریک لاپورت، مدافع میانی منچسترسیتی نیز تصویر متحرکی (GIF) از این ویدیو در توییتر خود منتشر کرد که مردم بیش از ۴۰ هزار بار آن را پسندیدند.

برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار سوپرلیگ اینجا را ببینید.

موریسی، خواننده سابق گروه موسیقی اسمیتز، نیز اوایل این هفته به تقلید تمسخرآمیز از او در مجموعه خانواده سیمپسون، اعتراض کرده بود.

© The Independent

بیشتر از فرهنگ و هنر