لغزش رئال مادرید و هدر رفتن امتیازها

کورتوا، دروازه‌بان رئال، ستاره تیمش بود و بارها مانع از گلزنی مهاجمان تیم میزبان شد

ایسکو و مارسلو بازیکنان تیم فوتبال رئال مادرید - PIERRE-PHILIPPE MARCOU / AFP

هفته سی و یکم رقابت‌های لالیگای اسپانیا در هفته جاری برگزار شد و رقابت در بالای جدول به اوج حساسیت خود رسید. تیم فوتبال رئال مادرید که هفته گذشته موفق شده بود با شکست بارسلونا در دیدار ال کلاسیکو به صدر جدول صعود کند، برای ماندن در کورس قهرمانی و نزدیک بودن به صدر جدول باید از سد تیم همشهری خود یعنی ختافه عبور می‌کرد.

اختلاف کم امتیازهای دو تیم دیگر یعنی اتلتیکومادرید و بارسلونا نسبت به رئال اوج هیجان را در هفته‌های پایانی بیشتر کرده است. برد اتلتیکومادرید در ابتدای هفته، رئال را وادار به این کرده بود که باید در این رقابت پیروز شود تا اختلاف را به یک امتیاز کاهش دهد.

اما مشکلات در این روزها دست از سر رئال برنمی‌دارد، چراکه آنها در این مسابقه بیشتر از نیمی از بازیکنان اصلی خود را مانند: کاسیمیرو، مندی، والورده، واران، کارواخال و کاپیتان راموس را در اختیار نداشتند و زیدان به تعدادی دیگر از آنها مثل کروس و بنزما به خاطر فشار زیاد مسابقات از ابتدا فرصت بازی در زمین را نداده بود. بدین ترتیب او می‌دانست در این مسابقه کار بسیار سختی را برای برد یا حتی کسب امتیاز پیش‌ رو دارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

از همان ابتدای مسابقه تیم میزبان حملات گسترده‌ای را روی دروازه تیم رئال انجام داد و حضور کورتوا درون دروازه و مقداری هم شانس باعث شد تا در نیمه نخست، دروازه رئال بسته بماند. نبود کروس در میانه میدان عملا مالکیت توپ را ازآن تیم ختافه کرده بود و لوکا مودریچ نمی‌توانست به تنهایی برای مهاجمان ایجاد موقعیت کند و ایسکو که در اغلب مسابقات رئال روی نیمکت حضور داشت در این مسابقه از ابتدا فرصت بازی پیدا کرده بود و می‌توانست با اثبات خود جایی ثابت در ترکیب تیم پیدا کند. اما او نیز نمایش فوق‌العاده ضعیفی داشت و مشخص شد که چرا زیدان در این فصل تمایلی به استفاده کردن از او را نداشته است.

در نیمه دوم نیز مادریدی‌ها نمایش خوبی نداشتند و تیم میزبان جریان بازی را در اختیار داشت و زیدان مجبور بود تا با همین بازیکنان درون زمین رقابت را ادامه دهد. در این نیمه نیز کورتوا، دروازه‌بان رئال، ستاره تیمش بود و بارها مانع از گلزنی مهاجمان تیم میزبان شد. حضور کریم بنزما در زمین در اواخر بازی نیز برای آنها بی‌فایده بود و این بازی جز یک تساوی صفر بر صفر چیزی برایشان به ارمغان نیاورد. این تساوی برای مادریدی‌ها خبر خوبی نبود و حالا آنها به خاطر برد اتلتیکو در ابتدای هفته صدر جدول را نیز از دست رفته می‌بینند.

تیم فوتبال بارسلونا، رقیب دیرینه، نیز می‌تواند با برد در این هفته از رقابت‌ها جای آنها را در رتبه دوم تصاحب کند. زیدان بهترین موقعیت برای حفظ جایگاه را از دست داد و شاید بتوان گفت غیبت بازیکنان اصلی تیم تنها دلیل این موضوع است.

زیدان پس از پایان بازی در جمع خبرنگاران ظاهر شد و گفت: از این وضعیت خارج می‌شویم و باید تا پای جان بجنگیم و معتقدم تا روز پایانی یکی از شانس‌های قهرمانی خواهیم بود. از لحاظ روحی شرایط بسیار خوبی داریم و پس از کمی استراحت رو به جلو حرکت خواهیم کرد. این شرایطی است که با آن روبه‌رو شده‌ایم و باید آن را بپذیریم، به بازیکنانم تبریک می‌گویم که تمام انرژی خود را در این بازی گذاشتند. زیدان سعی کرد در مورد مسائل داوری صحبت نکند اما او به شدت از مردود شدن گل ماریانو در نیمه نخست انتقاد کرد و معتقد بود که گل او به‌هیچ‌وجه آفساید نبوده است.

تیم مادرید با این تساوی ۶۷ امتیازی شد و در رتبه دوم جدول جای گرفت.

بیشتر از فوتبال