زیدان: جنگ برای قهرمانی هنوز تمام نشده

رئال مادرید با چهار امتیاز کمتر و دو بازی بیشتر نسبت به تیم اتلتیکومادرید با ۴۶ امتیاز در رده دوم جدول است

زیدان سرمربی تیم فوتبال رئال مادرید - GABRIEL BOUYS / AFP

تیم فوتبال رئال مادرید در دیداری معوقه از هفته یکم مسابقات لالیگا اسپانیا در خانه به مصاف تیم ختافه رفت. محرومان و مصدومان زیاد رئال مادرید کار زین‌الدین زیدان، سرمربی این تیم، را در این رقابت سخت کرده بود.

غیبت راموس در خط دفاعی که به تازگی زانوی خود را به تیغ جراحان سپرده است، از بزرگ‌ترین مشکلات زیدان در چند مسابقه آینده هم خواهد بود.

به نطر می‌رسد نبود تونی کروس و والورده در خط میانی، تیم رئال را با کمبود هافبک در خط میانی مواجه کرده است. این غیبت البته می‌توانست فرصت خوبی برای ایسکو باشد تا پس از مدت‌ها نیمکت‌نشینی شانس بازی کردن را پیدا کند. مارسلو نیز که دیگرآن توانایی‌های لازم برای رقابت در ترکیب اولیه تیم را ندارد، این موقعیت را پیدا کرد تا از ابتدا وارد زمین شود.

این مشکلات به‌اندازه‌ای بود که رئال فقط ۱۳ بازیکن اصلی خود را در اختیار داشت و زیدان مجبور بود تا از بازیکنان جوان روی نیمکت خود بهره ببرد.

با تمامی این اوصاف، تیم رئال در این بازی نمایش قابل قبولی از خود ارائه داد و در تمامی زمان بازی صاحب توپ و میدان بود.

در دقیقه ۶۰ بازی، آنها موفق شدند گل اول بازی را توسط بنزما به ثمر برسانند. این یازدهمین گل بنزما برای رئال در این فصل از رقابت‌های لا لیگای اسپانیا بود. اما حضور مارسلو در این بازی بسیار کارساز بود. او در گل دوم و با پاس گلی که به مندی داد، نشان داد که هنوز می‌توان روی او حساب باز کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تیم رئال در نهایت موفق شد در این بازی دو بر صفر پیروز شود و با چهار امتیاز کمتر و دو بازی بیشتر نسبت به تیم اتلتیکومادرید با ۴۶ امتیاز در رده دوم جدول قرار گیرد.

از نکات جالب توجه در این رقابت ،اعتماد نداشتن زیدان به ایسکو بود که بازهم با تمام مشکلاتی که تیم داشت حاضر نشد تا ازابتدا او را در ترکیب اصلی تیم قرار دهد و بازیکن جوان تیم "ماروین پارک" را به او ترجیح داد.

ایسکو در تعطیلات زمستانی فرصت جدا شدن از جمع کهکشانی‌ها را داشت، اما به دلیل نداشتن هیچ پیشنهادی ازدیگر تیم‌ها مجبور شد تا انتهای این فصل در رئال باقی بماند.

زیدان پس از پایان مسابقه گفت:« بسیار خوشحالم با توجه به غایبانی که داشتیم توانستیم پیروز شویم، ما مجبور شدیم شیوه بازیمان را تغییر دهیم و به نظرم در انجام آن موفق عمل کردیم. ما برای این کارفرصت کمی دراختیارداشتیم، اما بازیکنان به‌خوبی توانستند خود را تطبیق دهند. مارسلو در این دیدار برای ما بسیار عالی کار کرد و در اواخر بازی مجبور شدیم تا او را به دلیل آسیب‌دیدگی تعویض کنیم. در مورد ایسکو نیز او تازه از بند مصدومیت رهایی پیدا کرده و توانایی رقابت طولانی را ندارد و باید قدم به قدم پیش برود.»

او همچنین در خصوص جدایی راموس از رئال گفت:«شایعات پیرامون رئال بسیار زیاد است و نمی‌شود کاری کرد، مهم این است که ما باید تمرکزمان را حفظ کنیم و تا آخرین لحظه دست از تلاش برای قهرمانی برنداریم.» 

بیشتر از ورزش