تمجید سرمربی رئال مادرید از تیمش 

زین‌الدین زیدان معتقد است که تیمش بهترین عملکرد فصل را برای ماندن در لیگ قهرمانان داشته است

زین‌الدین زیدان، سرمربی رئال مادرید- MIGUEL MEDINA / AFP

زین‌الدین زیدان، سرمربی رئال مادرید، معتقد است که تیمش بهترین عملکرد فصل را برای ماندن در لیگ قهرمانان ارائه داده است.

این باشگاه که قهرمان ۱۳ دوره‌ لیگ بود، در این فصل پشت سر هم نبرده است اما در هر بازی مهم ظفرمند ظاهر شده است. چهارشنبه گذشته رئال با پیروزی ۲ بر صفر بر بروسیا مونشن گلادباخ راهی مرحله حذفی شد.

زیدان می‌گوید: «ما از دقیقه اول تا سوت پایان، یک بازی دیدنی ارائه دادیم.

ما بازی را خیلی خوب تفسیر کردیم. فکر می‌کنم این بازی بی‌نقص‌ترین عملکرد ما در این فصل بود.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پیش از این بازی، آینده رئال مادرید در رقابت‌های برتر اروپا محل تردید بود، اما آن‌ها کلاس و تجربه خود را نشان دادند و به لطف دو ضربه سر نیمه اول کریم بنزما، تیم آلمانی‌ را شکست دادند.

شاگردان زیدان پیش از این بازی در جایگاه سوم گروه B بودند، اما در پایان به صدر گروه رسیدند. این‌گونه رئال اطمینان حاصل کرد که در قرعه‌کشی دوشنبه آینده در مرحله یک شانزدهم نهایی به میدان خواهد رفت.

گلادباخ در مرحله حذفی نیز دوم شد.

این مربی فرانسوی ضمن تمجید از توانایی تیم خود برای بازی تحت فشار، بر اهمیت پیروزی در گروه و پرهیز از رویارویی با بهترین تیم‌های باقی مانده در مسابقات در دور بعدی تأکید کرد.

زیدان گفت: «ما فقط تحت فشار خوب بازی نمی كنیم؛ در سایر بازی‌ها نیز بازی‌های خوبی ارائه داده‌ایم. اما درست است كه این تیم این توانایی را دارد كه وقتی بازی سخت می‌شود، تحت فشار به بهترین بازی خود برسد.

من خودم فوتبالیست بوده‌ام. غیرممکن است که همیشه تحت فشار و در اوج  بازی کرد. سعی‌مان این است اما گاهی اوقات این اتفاق نمی‌افتد. من از بازیکنانم بسیار راضی هستم. آن‌ها مهم‌ترین اعضای این تیم هستند.»

وی افزود: «بسیار مهم بود که در این بازی به صدر جدول برسیم. این اولین بار در دوره مربیگری من بود، که تیم در این موقعیت قرار داشت.»

رویترز

© Reuters

بیشتر از ورزش