اندیشه‌های توخل چلسی را به فینال جام حذفی انگلستان رساند

در این دیدار، گواردیولا بازهم به تعدادی از بازیکنان اصلی خود استراحت داده بود اما این بار این موضوع برای سیتی دردسرساز شد

خوشحالی توخل پس از برتری مقابل گواردیولا - Adam Davy / POOL / AFP

هنوز حتی یک نیم‌فصل هم از حضور توخل به عنوان سرمربی روی نیمکت چلسی نگذشته اما این تیم توانسته است به شکلی فوق‌العاده‌ در رقابت‌ها ظاهر شود. بازگشت آن‌ها به جمع چهار تیم بالای جدول در مسابقات لیگ جزیره پس از اخراج لمپارد و انتصاب توخل، به وجود آمدن موقعیت کسب سهمیه در مسابقات لیگ اروپا در فصل بعد و مهمتر از همه، صعود آن‌ها به مرحله نیمه‌نهایی مسابقات لیگ قهرمانان در سال جاری، از موفقیت‌های توخل در مدت زمان کم حضورش در تیم فوتبال چلسی است.

آبی‌های لندن در دیدار نیمه پایانی مسابقات جام حذفی انگلستان یا همان «اف‌ای کاپ» به مصاف تیم پرقدرت منچسترسیتی رفتند. سیتی که در این فصل، تمامی رقابت‌ها فراتر از انتظار ظاهر شده بود، در پی فتح چهارگانه بود (لیگ برتر، جام حذفی، جام اتحادیه، لیگ قهرمانان) و امید داشت تا با عبور از سد چلسی، دومین حضور سال جاری خود در فینال یک رقابت را حتمی کند.

تیم فوتبال سیتی در حالی به این مسابقه ‌آمد که هفته پیش از آن موفق شد با شکست دورتموند به مرحله نیمه پایانی مسابقات لیگ قهرمانان صعود کنند و در این مسابقه، روحیه بالایی داشت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در این دیدار، تیم سیتی دست بالا را داشت و در نیمه نخست بازی بهتری ارائه کرد اما ضد حملات تیم فوتبال چلسی بسیار خطرناک بود. برای این دیدار، توخل، حکیم زیاش را در کنار ورنر در خط حمله قرار داد و سعی داشت به این ترتیب با سرعت دادن به حملات، دروازه تیم فوتبال سیتی را باز کند اما تلاش دو تیم در نیمه نخست، راه به جایی نبرد.

در این دیدار، گواردیولا بازهم به تعدادی از بازیکنان اصلی خود استراحت داده بود اما این بار این موضوع برای سیتی دردسرساز شد. بدترین اتفاق برای سیتیزن‌ها، در دقایق ابتدایی نیمه دوم رخ داد و دی بروینه مجبور شد به دلیل آسیب‌دیدگی زمین مسابقه را ترک کند.

فشار حملات چلسی در نیمه دوم نیز ادامه داشت تا این که تفکرات توخل نتیجه داد و آن‌ها توانستند با گل زیاش در دقیقه ۵۵ به برتری برسند. او در ادامه نیز صاحب موقعیت گلزنی شد اما دروازه‌بان سیتی دیگر به او اجازه گلزنی نداد.

این نتیجه تا پایان باقی ماند و تعویض‌های گواردیولا هم ‌نتیجه‌ای نبخشید تا چلسی پیروز این مسابقه باشد و به فینال مسابقات راه پیدا کند و سیتی را در حسرت بردن چهار جام در فصل جاری، باقی بگذارد.

پس از پایان بازی، توخل معتقد بود که بهترین مربی دنیا را شکست داده است. او از عملکرد تیمش تمجید کرد و آن‌ها را مستحق این پیروزی دانست. او گفت: «وقتی مقابل تیمی مانند سیتی قرار می‌گیرید باید بازی تهاجمی را در دستور کار داشته باشید چون آن‌ها در بالاترین سطح اروپا فوتبال بازی می‌کنند و مربی‌ای دارند که در بارسلونا و بایرن‌مونیخ کار کرده و جام‌های متعددی را به دست آورده است. این روش، بهترین راه برای مقابله با یک تیم هجومی است.»

 گواردیولا هم که در پایان بازی مورد هجمه‌ای از انتقادات قرار گرفته بود استدلال کرد که دلیل باخت آن‌ها، استفاده نکردن از بازیکنان نبوده است. او اظهار داشت: «تیم فوتبال چلسی تیم بسیار قدرتمندی است و در این بازی نمایش بهتری ارائه داد و برعکس تیم ما، از موقعیت به دست آمده نهایت استفاده را برد و پیروز این مسابقه شد.»

دیدار دیگر مرحله نیمه‌نهایی این مسابقات، امروز بین دو تیم لسترسیتی و ساوت همپتون در ورزشگاه ومبلی لندن برگزار خواهد شد.

بیشتر از فوتبال