گواردیولا به دنبال اولین قهرمانی با سیتی در لیگ قهرمانان

گواردیولا، سرمربی تیم فوتبال منچسترسیتی معتقد است که میزان موفقیت او در طول این سال‌ها، به قهرمانی در مسابقات لیگ قهرمانان بستگی دارد

کوین دی بروینه هافبک تیم فوتبال منچسترسیتی - Peter Kohalmi / AFP

رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا تاکنون برای تیم فوتبال منچسترسیتی و گواردیولا خوش‌یمن نبوده و تلاش‌های آن‌ها برای کسب جام در این مسابقات، به نتیجه‌ای نرسیده و هزینه‌های هنگفت مالکان اماراتی این باشگاه هم قهرمانی در اروپا را برای آن‌ها به ارمغان نیاورده است؛ اما پپ امیدوار است تا در این فصل از رقابت‌ها بتواند به این افتخار دست پیدا کند.

آن‌ها در این فصل از رقابت‌ها چه در لیگ برتر انگلستان و چه در مسابقات لیگ قهرمانان اروپا، نمایش قدرتمندی از خود نشان دادند و به نظر می‌رسد که از مدعیان کسب قهرمانی در این رقابت‌ها باشند.

تیم فوتبال سیتی در دور برگشت مسابقات لیگ قهرمانان اروپا در شهر بوداپست، مقابل مونشن‌گلادباخی قرار گرفت که در بازی رفت نیز دو بر صفر مغلوب سیتی شده بود و می‌دانست که کاری سخت و غیرممکن برای جبران در پیش دارد. تیم فوتبال سیتی در این مسابقه مانند دیگر رقابت‌ها، کار را تهاجمی آغاز کرد و خیلی زود با شوت دیدنی پای چپ و مهارنشدنی دی بروینه، هافبک بلژیکی خود، به گل اول رسید و سیتیزن‌ها یک بر صفر پیش افتادند؛ اما حملات سیتی تمامی نداشت و آن‌ها پنج دقیقه بعد، این بار روی پاس فودن و گلزنی گودوغان موفق شدند دو بر صفر جلو بیفتند و این نتیجه تا پایان نیمه نخست باقی ماند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در نیمه دوم، تیم سیتی موقعیت‌های گل متعددی را به وجود آورد که با درخشش دروازه‌بان گلادباخ، تبدیل به گل نشدند. در انتها تیم فوتبال سیتی این بازی را دو بر صفر به سود خود به پایان رساند و در مجموع دو بازی رفت ‌و برگشت، با نتیجه چهار بر صفر پیروز این رقابت لقب گرفت و توانست به دور یک‌چهارم نهایی این مسابقات راه پیدا کند.

از نکات جالب برای تیم سیتی این است که در این رقابت‌ها و در هفت مسابقه‌ای که انجام داده، گل نخورده و از این بابت رکورد جدیدی را به ثبت رسانده است.

آگوئرو هم که به تازگی شرایط بازی کردن را به دست آورده و در مسابقه قبلی سیتیزن‌ها در لیگ جزیره به بازی گرفته شده است، در این رقابت نیز در ۱۵ دقیقه پایانی شانس بازی پیدا کرد اما حتی نتوانست ضربه‌ای به سمت دروازه حریف بزند و در پایان بازی بسیار ناراحت بود. او معتقد است که بازیکنان تیم عمدا به او پاس ندادند و این موضوع را به گواریولا هم انتقال داد. درهفته‌های جاری صحبت‌هایی مبنی بر جدایی آگوئرو به گوش می‌رسد و به دلیل رابطه نزدیک او و مسی، عده‌ای معتقدند که وی در پایان فصل راهی بارسلونا خواهد شد.

گواردیولا، سرمربی تیم فوتبال منچسترسیتی معتقد است که میزان موفقیت او در طول این سال‌ها، به قهرمانی در مسابقات لیگ قهرمانان بستگی دارد که تاکنون به آن دست نیافته است. او می‌گوید: «رسیدن به این عنوان هم برای تیم و هم برای مربی، افتخاری به همراه دارد که شما به گونه دیگری نمی‌توانید به آن برسید.» او در ادامه افزود که در سال جاری تیم سیتی به‌ جز این رقابت‌ها در سه جبهه دیگر نیز شانس قهرمانی دارد ولی هدف اصلی آن‌ها، قهرمانی در مسابقات لیگ قهرمانان است.

آن‌ها روز شنبه در دیداری حساس در مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی انگلستان، مقابل اورتون قرار می‌گیرند.

بیشتر از ورزش