کرملین می‌گوید پوتین درباره تحریم‌های متقابل علیه واشنگتن تصمیم می‌گیرد

سخنگوی کرملین:‌ «دیدگاه‌های بایدن و پوتین بر سر ایجاد روابط سودمند دوجانبه و در نظر گرفتن منافع یکدیگر همسویی ندارد»

ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه (راست) و جو بایدن رییس‌جمهور آمریکا (چپ)-AFP

کرملین روز جمعه اعلام کرد که ولادیمیر پوتین درباره تحریم‌های تلافی‌جویانه علیه واشنگتن تصمیم‌گیری خواهد کرد. روز گذشته (۱۵ آوریل) جو بایدن، رییس‌جمهور ایالات متحده، از اعمال رشته‌ تحریم‌های تنبیهی‌ آمریکا بر مسکو خبر داده بود.

دولت آمریکا روز پنجشنبه شماری از شرکت‌های روس را در فهرست سیاه قرار داد، چند دیپلمات روس را اخراج کرد و بانک‌های آمریکایی را از خرید اوراق قرضه از بانک مرکزی و وزارت دارایی روسیه ‌منع کرد.

دمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت که مسکو در حال بررسی پاسخ خود است. او گفت:‌ «اصل مقابله به مثل منتفی نشده، اما همه‌ چیز بستگی به تصمیم‌های رییس کشور دارد.» 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پسکوف درباره زمان اعلام تحریم‌های تلافی‌جویانه پوتین جزئیاتی ار‌ائه نداد، ولی وزارت خارجه روسیه روز پنجشنبه گفته بود که تحریم‌های متقابل به زودی اعمال می‌شود.

او همچنین افزود که کرملین هنوز درباره شرکت احتمالی رییس‌جمهور روسیه در نشست تغییرات آب‌وهوا به ریاست آمریکا، تصمیم نگرفته است.

سخنگوی کرملین درباره بایدن و پوتین گفت: «دیدگاه‌های آنان بر سر ایجاد روابط سودمند دوجانبه و در نظر گرفتن منافع یکدیگر همسویی ندارد.»

دمیتری پسکوف، گفت که پوتین بارها گفته است همانقدر که واشنگتن مایل به همکاری با مسکو است، آماده همکاری با ایالات متحده است.

آمریکا گفته است که اقدام اخیرش در اعمال تحریم بر روسیه، مداخله این کشور در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده، حملات سایبری، زورگویی به اوکراین و دیگر اقدامات شرورانه است.

روسیه تمامی اتهام‌ها را رد می‌کند.

آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا، ماه گذشته و در گرماگرم تنش‌ها میان دو طرف، به مسکو فراخوانده شد. او روز جمعه در جلسه‌ای که در وزارت خارجه روسیه برگزار شد شرکت کرد.