احضار سفیر روسیه در لندن در اعتراض به تحرکات نظامی مسکو در مرز اوکراین

 آمریکا نیز ساعاتی پیش تحریم‌هایی را علیه برخی اشخاص حقیقی و حقوقی روسیه اعمال کرد

روابط آمریکا و متحدان غربی آن در چند سال اخیر به دلیل اختلاف بر سر برخی مسائل عمده،ازجمله بحران شرق اوکراین به شدت رو به تیرگی گذاشته است-STR / AFP

در پی آرایش جدید نظامی ارتش روسیه در امتداد مرزهای مشترک آن کشور با اوکراین و افزایش تنش میان مسکو و غرب، وزارت خارجه بریتانیا روز پنجشنبه سفیر روسیه در لندن را به دلیل «رفتار بدخواهانه» مسکو فراخواند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، یک مقام ارشد وزارت خارجه بریتانیا در این دیدار نگرانی لندن را از تحرکات نظامی روسیه در امتداد مرزهای اوکراین و همچنین «الحاق نامشروع» شبه جزیره کریمه به خاک خود ابراز کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در بیانیه وزارتخانه خارجه بریتانیا، این فعالیت‌های روسیه «تهدیدآمیز و بی‌ثبات‌کننده» توصیف و تاکید شده است که روسیه باید اقدامات تحریک‌آمیز خود را متوقف و در راستای تکالیف بین‌المللی خود، در مسیر کاهش تنش گام بردارد.

به نوشته رویترز، احضار سفر روسیه نشانه حمایت لندن از تصمیم اخیر واشینگتن است.

دولت جو بایدن رییس جمهوری آمریکا ساعاتی پیش تحریم‌هایی را علیه برخی اشخاص حقیقی و حقوقی روسیه، به دلیل تلاش برای دخالت در انتخابات آمریکا، حملات سایبری و همچنین نقش مسکو در بحران اوکراین، تحریم کرد.

جو بایدن همچنین قرار است عصر پنجشنبه به وقت محلی در یک نطق زنده تلویزیونی در همین زمینه سخنرانی کند.

روابط آمریکا و متحدان غربی آن در چند سال به دلیل اختلاف بر سر برخی مسائل عمده، از جمله جنگ سوریه، بحران شرق اوکراین، تلاش برای ترور بیولوژیکی مخالفان کرملین در اروپا، به شدت رو به تیرگی گذاشته است.