تصمیم لهستان به اخراج سه تن از کارکنان سفارت روسیه

مسکو به تلافی اخراج دیپلمات‌هایش از ورشو، سه دیپلمات لهستانی را از خاک روسیه اخراج خواهد کرد

وزارت امور خارجه لهستان همچنین حمایت کامل ورشو از تصمیم‌های واشینگتن در برابر مسکو را اعلام کرده است- Website of the Republic of Poland

وزارت امور خارجه لهستان روز پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که با احضار سفیر روسیه در لهستان به او اعلام کرده است سه تن از کارکنان سفارت روسیه در ورشو به عنوان «عنصر نامطلوب» شناسایی شده‌اند.

در بیانیه این وزارتخانه گفته شده است مبنای این تصمیم نقض موقعیت دیپلماتیک از سوی این افراد و انجام فعالیت‌هایی در جهت آسیب زدن به جمهوری لهستان است. جزئیات بیشتر از این فعالیت‌ها در بیانیه ذکر نشده است.

وزارت امور خارجه لهستان همچنین حمایت کامل ورشو از تصمیم‌های واشینگتن در برابر مسکو را اعلام کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

خبرگزاری روسی اینترفکس ساعتی بعد از قول معاون بین‌الملل مجلس فدرال روسیه گزارش داد که مسکو به تلافی اخراج دیپلمات‌هایش از ورشو، سه دیپلمات لهستانی را از خاک روسیه اخراج خواهد کرد.

دولت آمریکا پیشتر در روز پنجشنبه تحریم‌هایی را علیه چند شخص حقیقی و حقوقی روس، به دلیل تلاش برای دخالت در انتخابات آمریکا، حملات سایبری و همچنین نقش مسکو در بحران اوکراین، تحریم کرد.

روابط آمریکا و متحدان غربی آن در چند سال اخیر به دلیل اختلاف بر سر برخی مسائل عمده، از جمله سوریه، اوکراین، و تلاش برای ترور بیولوژیکی مخالفان کرملین در اروپا، به شدت رو به تیرگی گذاشته است.