کانادا ۹ مقام روسیه را به دلیل نقض حقوق بشر تحریم کرد

«نقض فاحش حقوق بشر در روسیه بدون پاسخ نخواهد ماند»

کرملین گفته به تصمیم کانادا برای آنچه اعمال «تحریم غیرقانونی علیه روسیه» می‌خواند، پاسخ خواهد داد-ALEXANDER NEMENOV / AFP

وزارت خارجه کانادا روز چهارشنبه اعلام کرد ۹ مقام روس را به دلیل «نقض نظام‌مند و فاحش» حقوق بشر در روسیه تحت تحریم قرار می‌دهد؛ اقدامی که واکنش مسکو را برانگیخته است.

به گزارش رویترز، این وزارتخانه گفته است تحریم امروز بخشی از تلاش دیپلماتیک کانادا برای اعمال فشار بر مقام‌های روسیه به دلیل «تلاش به قتل» و بازداشت آلکسی ناوالنی، منتقد سرشناس کرملین، و برخورد با معترضان در آن کشور اعمال می‌شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مارک گارنو وزیر امور خارجه کانادا  با صدور بیانیه‌ای گفت، «کانادا به افزایش فشار بر دولت روسیه برای آزادی بدون قید و شرط آقای ناوالنی و حامیان او، که برخلاف قانون بازداشت شده‌اند، ادامه می‌دهد.»

وی اضافه کرد، «نقض فاحش حقوق بشر در روسیه بدون پاسخ نخواهد ماند.»

به گزارش خبرگزاری روسی ریا، کرملین روز چهارشنبه در واکنش گفت به تصمیم کانادا برای آنچه اعمال «تحریم غیرقانونی علیه روسیه» می‌خواند، پاسخ خواهد داد.

آلکسی ناوالنی اوایل سال جاری میلادی پس از بازگشت به روسیه از آلمان، در فرودگاه مسکو بازداشت شد. او پس از مسمومیت با یک عامل عصبی با کاربرد نظامی، در آلمان تحت درمان قرار گرفت و نجات یافت.

به دنبال بازداشت آقای ناوالنی، هزاران نفر از حامیان او در جریان تظاهرات خیابانی در روسیه بازداشت شدند.