ملکه به وظایف سلطنتی خود بازگشت

ملکه، به دلیل تعهد به وظایف خود در دوران عزاداری برای شوهر فقیدش مورد ستایش قرار گرفت

ملکه بریتانیا و همسرش شاهزاده فیلیپ ۷۳ سال زندگی مشترک را سپری کردند - PETER NICHOLLS / POOL / AFP

ملکه بریتانیا به دلیل از سرگیری وظایف سلطنتی خود پس از مرگ همسرش شاهزاده فیلیپ در روز ۹ آوریل، در کاخ ویندزور مورد ستایش قرار گرفت.

با وجود ادامه عزاداری‌ها برای دوک ادینبرا، ملکه اولین وظیفه سلطنتی خود پس از مرگ شاهزاده را در روز سه‌شنبه به انجام رساند.

علیاحضرت برای پیشکار ارشد خود، ارل پیل، که از مقام «لرد چمبرلین» (ارشدترین مقام مامور خاندان سلطنتی) استعفا داد، مراسم بازنشستگی برگزار کرد.

ارل پیل، که تا آن تاریخ در مقام خود بود، به برنامه‌ریزی‌ها برای مراسم خاکسپاری دوک نظارت داشت که قرار است روز شنبه ۱۷ آوریل برگزار شود.

او مقام لرد چمبرلین را به بارون پارکر، رئیس سابق جاسوسان سازمان اطلاعات داخلی انگلستان (ام‌آی‌۵)، واگذار کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این مراسم رسمی در بخشنامه دربار (فهرستی روزانه از رویدادهایی که ملکه و خانواده‌اش در آن‌ها شرکت دارند) ثبت شد. مراسم چهار روز پس از مرگ شاهزاده فیلیپ برگزار شد و بازگشت ملکه به وظایف سلطنتی را رقم زد.

ملکه، که ۷۳ سال با زوج خود زندگی کرده بود، به علت تعهد به وظایف خود در دوران عزاداری برای شوهر فقیدش مورد ستایش قرار گرفت و بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی در مورد عملکرد ملکه اظهار نظر کردند. یکی از آن‌ها نوشت که از رفتار ملکه «شگفت‌زده» است.

او نوشت: «ملکه پس از درگذشت دوک ادینبرا به وظایف سلطنتی خود بازمی‌گردد - اسکای نیوز -- در مکتب هر کسی، انجام وظایف رسمی تنها چهار روز پس از از دست دادن همسر/ شریک زندگی بعد از ۷۳ سال، واقعا بی‌بدیل است. علیاحضرت مرا شگفت‌زده کردید.» 

کاربر دیگری نوشت: «علیاحضرت حتی در این دوران اندوه شدید، به وظایف خود و خدمت به ملت متعهد است. او برای کشور ما حقیقتا یک نعمت است.»

یکی دیگر از کاربران شبکه‌های اجتماعی  هم فقط نوشت: «خدای من کسی جلودارش نیست.»  کاربر دیگری هم او را بابت تعهد به وظایف خود ستایش کرد، و نوشت: «او برای ملت الهام‌بخش است.»

به دلیل ادامه محدودیت‌های مرتبط با ویروس کرونا، تنها ۳۰ نفر از اعضای خانواده سلطنتی اجازه شرکت در مراسم خاکسپاری در روز شنبه را خواهند داشت.

© The Independent

بیشتر از زندگی