ملکه بریتانیا در مرگ شاهزاده فیلیپ «آرام و محکم» ایستاده است

ملکه بریتانیا و شاهزاده فیلیپ، ۷۳ سال زندگی مشترک را در کنار یکدیگر سپری کردند

ملکه بریتانیا در کنار شاهزاده فیلیپ - Ben STANSALL / AFP

منشی سابق ملکه الیزابت دوم می گوید ملکه به دنبال درگذشت فیلیپ، همسرش به مدت بیش از هفتاد سال، «در حد امکان محکم و آرام» باقی خواهد ماند.

چالرز اَنسون، منشی سابق ملکه انگلستان، به دنبال درگذشت دوک ادینبورو در روز جمعه در ۹۹ سالگی  گفت که ملکه سوکش را با آرامشی که طبیعت و تجربه اوست تحمل خواهد کرد زیرا خود را برای این رویداد اجتناب ناپذیر آماده کرده بوده است.

آقای انسون به نشریه «پیپل» گفت:«او احتمالا بار‌ها به این لحظه فکر کرده است. او با آرامش و متانت رفتار می کند. این رفتار ناشی از  طبیعت و تجربه اوست.»

انسون که در دهه ۱۹۹۰ در استخدام ملکه بود، همچنین با اشاره به تجربه دست اولی که از آرامش ذاتی ملکه داشته، گفت: «در تمام سال‌هایی که با او کار کردم، همواره بی تفاوت به آنچه رخ می‌داد، آرام بود، اما این مسئله (درگذشت دوک) برای هر انسانی لحظه‌ای سرشار از احساسات است.» 

منشی سابق ملکه، در گفتگو با نشریه «پیپل» همچنین به علاقه بسیار شاهزاده فیلیپ به ملکه که ۷۳ سال همسرش بود، اشاره کرد و گفت که به‌رغم برخی مشکلات، ازدواج آنها «سرشار از خوشبختی» بوده و شاهزاده فیلیپ وظایفش را به عنوان همسر ملکه «بسیار جدی» تلقی می‌کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

انسون همچنین در گفتگو با شبکه سی‌ان‌ان ضمن تحسین شاهزاده فیلیپ گفت که دوک ادینبورو «در همه موارد - چه موقعیت‌های شاد یا موارز دشوار با اعضای خاندان سلطنتی و چه رویدادهای غم انگیزـ به حمایت از ملکه متعهد بود.»

دوک ادینبورو تنها چند ماه پیش از تولد ۱۰۰ سالگیش در ماه ژوئن درگذشت. روز جمعه، خاندان سلطنتی در بیانیه‌ای گفت: «علیاحضرت ملکه با نهایت تالم درگذشت همسر عزیزش، شاهزاده فیلیپ، دوک ادینبورو را اعلام می‌کند.» 

او گفت:«والاحضرت امروز صبح در آرامش در کاخ ویندزور درگذشت. به موقع خود، اعلامیه‌های بیشتری صادر خواهد شد. خاندان سلطنتی در این عزاداری با سایر مردم جهان شریک است.»

به دنبال درگذشت شاهزاده فیلیپ، ملکه به مدت هشت روز سوگواری خواهد کرد که در طول آن به وظایف سلطنتی‌اش ادامه نخواهد داد. سپس خاندان سلطنتی وارد یک دوره ۳۰ روزه عزاداری خواهد شد. 

مراسم تشییع جنازه دوک احتمالا به دلیل همه‌گیری کرونا نسبت به شرایط عادی، بسیار محدودتر و پس از هشت روز در عبادتگاه سینت جورج در کاخ ویندزور برگزار خواهد شد. 

انسون در اشاره به اینکه آیا ملکه ۹۴ ساله علنا غم و اندوه خود را نشان خواهد داد یا نه، به نشریه ونیتی فِر گفت انتظار دارد او «احساساتش را بسیار شخصی نگاه دارد» اما روز تشییع جنازه دوک نشان خواهد داد.

او گفت: «آن روز نشان خواهد داد اما ملکه انسان بسیار محکمی است و اطمینان دارم به ایمانش برای گذر از این رویداد اتکا خواهد کرد.»

© The Independent

بیشتر از زندگی