استاندار خوزستان، حسن روحانی را به دروغگویی متهم کرد

«به‌دروغ این اتهام را می‌زنند که خوزستان مبدأ ورود کرونای انگلیسی به کشور است»

« از بهمن ماه به موج چهارم فکر می‌کردیم« - IRNA

قاسم سلیمانی دشتکی، استاندار خوزستان به‌طور تلویحی حسن روحانی، رئیس‌جمهوری را به دروغگویی متهم کرده و گفته است:«به‌دروغ به خوزستان این اتهام را می‌زنند که خوزستان مبدأ ورود کرونای انگلیسی به کشور است که این اتهام غلط است. به‌محض اطلاع از شیوع کرونای انگلیسی مرزها را در استان بستیم.»

حسن روحانی، رئیس‌جمهوری اسلامی، روز گذشته در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا گفت که موج چهارم کرونا به دلیل ورود ویروس جهش‌یافته انگلیسی از عراق ایجاد شده است و دولت تقصیری در این زمینه ندارد.

او گفت:« از بهمن ماه به موج چهارم فکر می‌کردیم و همه تلاش ما این بود به این موج مبتلا نشویم، همه حواس ما به فرودگاه‌ها بود، اما ویروس انگلیسی از عراق  و از مرز ایلام و خوزستان وارد ایران شده است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پس از آغاز موج همه‌گیری ویروس جدید کرونا در عراق، دولت روحانی با تاخیر نسبت به انسداد مرزها با عراق اقدام کرد و همین موضوع سبب شده است در روزهای گذشته انتقادهای شدیدی به عملکرد حسن روحانی انجام گیرد.

اکنون و تنها یک روز پس از سخنان صریح حسن روحانی، استاندار خوزستان با رد حرف‌های رئیس‌جمهوری به خبرگزاری تسنیم، نزدیک به سپاه پاسداران گفته است:« در بهمن سال گذشته با بستن مرزها جلوی شیوع کرونای انگلیسی در استان گرفته شد ولی متأسفانه پس از عید و سفرهای نوروزی موج جدید کرونا در کشور بیشتر شد.»

قاسم سلیمانی دشتکی افزوده:« همزمان با سراسر کشور، ۱۰ روز اعمال محدودیت سنگین در استان خواهیم داشت تا بتوانیم این موج را نیز مهار کنیم.»

ایران هم‌اکنون با تزریق تنها ۸۹۰ هزار دوز واکسن کرونا در قعر جدول واکسیناسیون در میان کشورهای جهان قرار دارد. پیش‌تر و در بهمن‌ماه سال گذشته، علی خامنه‌ای به دولت گفت که آن‌ها اجازه واردات واکسن‌های ساخت آمریکا و انگلیس را ندارند. واکسن‌های ساخت این دو کشور، بخش عمده‌ای از سبد واکسن سازمان بهداشت جهانی موسوم به کوواکس را شکل می‌دهند.